DOLAR 46,4732 0.03%
EURO 53,2846 -0.08%
ALTIN 6.239,270,54
BIST 14.734,50-0,63%
BITCOIN 2968527-0,81%
Edirne
23°

AZ BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

50 okunma

AB kapısında ‘kuyruk’ çilesi!

Edirne’de Bulgaristan’a açılan Hamzabeyli Sınır Kapısı yolunda komşu ülkenin yoğunluğa cevap verememesi nedeniyle  20 kilometreyi bulan TIR kuyruğu oluştu…İzmir’den aldığı yükü Romanya’ya götüren Ali Tokyürek, 30 dereceyi bulan sıcak havada 2 gündür kuyrukta beklediğini söyleyerek, “Sınır kapısından 5-10 kilometre geriye Kapıkule’deki gibi sıra gişesi koyulsa, sürücüler istediği parka gider, istirahatini yapar, sırasını bekler, mağdur olmaz” dedi…

ABONE OL
21 Haziran 2026 16:31
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Geçerli görselin alternatif metni yok. Dosya adı: tir-kuyruk-8.jpeg

Olgay GÜLER

Edirne’de Bulgaristan’a açılan Hamzabeyli Sınır Kapısı yolunda, 20 kilometreyi bulan TIR kuyruğu oluştu.

Türkiye’nin ihraç ürünlerini Avrupa ülkelerine taşıyan TIR’lar, Edirne’den Bulgaristan’a açılan Hamzabeyli Sınır Kapısı’nda 20 kilometre kuyruk oluşturdu. Bulgaristan tarafının yoğunluğa cevap verememesi nedeniyle oluşan kuyrukta TIR şoförleri saatlerce bekledi. Sürücüler, Kapıkule Sınır Kapısı’na giden yoldaki gibi, Hamzabeyli yoluna da sıra gişesi konulmasını, böylelikle araçlarıyla TIR parklarında rahatça bekleyip, sıra oluşturmayacaklarını söyledi.

‘KAPIKULE’DEKİ GİBİ SIRA GİŞESİ KOYULSUN’

İzmir’den aldığı yükünü Romanya’ya götüren 33 yıllık sürücü Ali Tokyürek, Cuma gece saat 10’da sıraya girdiğini söyleyerek, “Aşağı yukarı 45-50 saattir kuyruktayım. Tuvalet sorunu var, en büyük sorunumuz o. Açlık sorunumuz var. Uykusuzluk. Bütün zorlukları çekiyoruz. Her zaman çekiyoruz bunu. Aslında bunun çözümü basit. Herkes çeşitli fikirler ortaya atıyor. 5-10 kilometre geriye Kapıkule’deki gibi sıra gişesi koyulsa, istediği parka gider, istirahatini yapar, sırasını bekler. Mesaj geliyor zaten. Aşağı yukarı 30 saat de içeride bekleyeceğim” dedi.

‘İHTİYACIMIZI YOL KENARINDA GİDERİYORUZ’

Sırada beklerken tüm ihtiyaçlarını yolda giderdiklerini anlatan Tokyürek, “İlk yapılması gereken bir gişe konulması Kapıkule’deki gibi, başka çözümü yok. Hayatımız tehlikede. Burada aşağı iniyoruz. Yol kenarlarına tuvalet ihtiyacımızı gideriyoruz. Sürekli arabada oturamıyorsun ayaklarımız tutuluyor. Benim yürümem gerekiyor, kalp hastasıyım. Aşağı indiğimizde arabaların çarpma ihtimali çok yüksek. Taksiler de tehlikeye giriyor burada. Bir sürü kazalar oldu zaten. Bu sürekli gündeme getiriliyor. Edirne Valisi iki sefer geldi, çözeceğiz dedi. Hala bir çözüm yok. Sadece o anki kaos ortamı yatıştırılıyor. Ondan sonra her şey unutuluyor.  Bu sıkıntıyı sürekli yaşıyoruz, canımızdan bezdik. Başka bir iş de yapamıyoruz zaten” diye konuştu. 

‘2 GÜN ÖNCE SIRAYA GİRDİM’

İstanbul’dan gelip Romanya’ya giden İrfan Uğurluoğlu da, 2 gündür sırada beklediğini dile getirdi. Uğurluoğlu, “2 gün önce sıraya girdim. Daha yeni içeri gireceğiz Allah izin verirse. İki akşam yolda yattık. Ya sorunumuz sıralar. Başka bir sorunumuz yok. Burayı bir gişe konulmasını istedik, Kapıkule’deki gibi. Herkes yolda yatacağına bir parka girip de yatsa ne takolarımız dolu olacak, ne biz bu kadar mağdur olacağız. Onu yapmıyorlar. Tuvalet ihtiyacı mı oluyor veya arabanın yatması gerekiyor. Tako ihtiyacımız oluyor. Bunları yerine getiremiyoruz. Yerine getiremediğimiz zaman da bizim için de sıkıntı. Yeme içme problemimiz oluyor. Bir parka girip de burada parkta istirahat etmiş olsak, uğraşmayacağız” şeklinde konuştu.

    En az 10 karakter gerekli
    Özhanlar Mobilya