DOLAR 46,4794 0.03%
EURO 52,9448 -0.38%
ALTIN 6.167,55-1,51
BIST 14.524,63-1,39%
BITCOIN 2901462-3,76%
Edirne
27°

AÇIK

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

Sivrisinekle mücadele programı

Sivrisinekle mücadele programı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Edirne Belediyesi, yaz aylarında artış gösteren sivrisinek ve diğer uçkunlara karşı yürüttüğü mücadele kapsamında haftalık ilaçlama programını yayınladı. Veteriner İşleri Müdürlüğü Halk Sağlığı Birimi tarafından, Sağlık Bakanlığı Biyosidal Ürün Uygulama Yönetmeliği kapsamında hazırlanan program doğrultusunda kent genelinde gece uçkun mücadelesinin devam ettiği bildirildi.

Belirlenen araç güzergâhlarında yer alan mahallelerde gerçekleştirilecek çalışmalar kapsamında ekipler, haftanın farklı günlerinde programlı şekilde ilaçlama faaliyetlerini sürdürecek.

Program kapsamında 24 Haziran Çarşamba günü Şükrüpaşa, Koca Sinan, Fatih, 1. Murat, Talatpaşa, Abdurrahman, İstasyon, Sabuni, Yıldırım Beyazıt, Hacısarraf, Yeniimaret, Çavuşbey, Mithatpaşa, Dilaverbey ve Menzilahır mahallelerinde ilaçlama çalışmaları gerçekleştirilecek.

25 Haziran Perşembe günü ise Atatürk, Cumhuriyet, 100. Yıl, Sarıcapaşa, Medresealibey, Nişancıpaşa, Yancıkçı Şahin, Barutluk, Meydan, Kurtuluş, Babademirtaş, Karaağaç ve Umurbey mahallelerinde uçkun mücadelesi yapılacak.

26 Haziran Cuma günü Şükrüpaşa, Koca Sinan, Fatih, 1. Murat, Talatpaşa, Abdurrahman, İstasyon, Sabuni, Yıldırım Beyazıt, Hacısarraf, Yeniimaret, Çavuşbey, Mithatpaşa, Dilaverbey ve Menzilahır mahallelerinde çalışmalar devam edecek.

27 Haziran Cumartesi günü Atatürk, Cumhuriyet, 100. Yıl, Sarıcapaşa, Medresealibey, Nişancıpaşa, Yancıkçı Şahin, Barutluk, Meydan, Kurtuluş, Babademirtaş, Karaağaç ve Umurbey mahallelerinde ilaçlama gerçekleştirilecek.

Haftalık programın son günü olan 28 Haziran Pazar günü ise Şükrüpaşa, Koca Sinan, Fatih, 1. Murat, Talatpaşa, Abdurrahman, İstasyon, Sabuni, Yıldırım Beyazıt, Hacısarraf, Yeniimaret, Çavuşbey, Mithatpaşa, Dilaverbey ve Menzilahır mahallelerinde uçkun mücadelesi sürdürülecek.

Edirne Belediyesi tarafından yapılan açıklamada, sivrisineklerle mücadelenin yalnızca ilaçlama çalışmalarıyla sınırlı olmadığına dikkat çekildi. Kontrolsüz şekilde doğaya bırakılan küçük bir kapta, kullanılmayan araç lastiklerinde veya su biriken herhangi bir alanda sivrisineklerin kolaylıkla üreyebildiği belirtilirken, küçük bir su birikintisinde gelişen sivrisinek larvalarının zamanla bir mahallenin tamamını rahatsız edecek sayıda sivrisineğin ortaya çıkmasına neden olabildiği ifade edildi.

Vatandaşların mücadele çalışmalarına destek olabilmesi için boş kap, kova, bidon ve benzeri malzemelerin açıkta bırakılmaması, kullanılmayan araç lastiklerinin çevreye atılmaması, havuzlar, hayvan sulukları, bahçelerde bulunan su depoları, bidonlar ve saksı altlıklarında biriken suların düzenli olarak kontrol edilmesi gerektiği vurgulandı. Ayrıca su biriktirme ihtimali bulunan kaplardaki suların haftada en az bir kez değiştirilmesi veya boşaltılması, apartman ve inşaat alanlarının bodrum katlarının kuru tutulması ile foseptik çukurları ve rögar kapaklarının kapalı olmasına özen gösterilmesinin önem taşıdığı belirtildi.

Edirne Belediyesi ayrıca ilaçlama programlarının haftalık olarak güncellenerek kamuoyuyla paylaşılacağını duyurdu. Açıklamada, vatandaşların çevrelerinde tespit ettikleri kontrolsüz su birikintilerini ve sivrisinek üreme alanlarını Alo 153 hattı üzerinden belediye ekiplerine bildirebilecekleri kaydedildi.

Devamını Oku

Balık yerine mermi buldu!

Balık yerine mermi buldu!
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Geçerli görselin alternatif metni yok. Dosya adı: mermi.jpg

Olgay GÜLER

Edirne’nin Saros Körfezi’ne kıyısı bulunan Enez ilçesine bağlı Karaincirli köyü sahilinde serinlemek için denize giren Yücel Aydemir, yüzdüğü sırada patlamamış top mermisi buldu.

Karaincirli köyü sahilinde serinlemek için denize giren Yücel Aydemir, yaklaşık 10 metre açıkta 50 santimetre uzunluğunda top mermisi buldu. Top mermisini kıyıya çıkartan Aydemir, durumu yetkililere bildirdi. İhbar üzerine olay yerine jandarma ve sahil güvenlik ekipleri sevk edildi.

Patlamadığı değerlendirilen top mermisi, incelemenin ardından imha edilmek üzere götürüldü

Devamını Oku

Valilikte Kırkpınar toplantısı

Valilikte Kırkpınar toplantısı
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Geçerli görselin alternatif metni yok. Dosya adı: HLfirrzXYAADA8t.jpg

665’nci kez yapılacak olan Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri ile ilgili olarak Edirne Vali Yunus Sezer’in başkanlığında toplantı yapıldı.
Edirne Belediye Başkanı Filiz Gencan’ın yanısıra ilgili daire yöneticileri ve belediye temsilcilerinin katıldığı toplantıda Kırkpınar haftası için alınan önlemler bir kez daha gözden geçirilerek yeni önlemler için kararlar alındı.


Asırlık geleneğin büyük coşkusu, 29 Haziran Pazartesi günü saat 10.00’da Edirne Belediyesi Kırkpınar Davul-Zurna Ekibi’nin, Tarihi Belediye Binası önünde Belediye Başkanı Filiz Gencan’ı karşılamasıyla başlayacak.
3 Temmuz Cuma günü sabah saatlerinde ise Edirne Belediye Başkanı Filiz Gencan ile Türkiye Geleneksel Güreşler Federasyonu Başkanı İbrahim Türkiş, 664 ve 665. Kırkpınar Ağası Ufuk Özünlü’yü Selimiye Meydanı’nda karşılayacak. Ardından Sarayiçi’nde açılış töreni yapılacak.

Devamını Oku

‘Sonuna kadar Özgür Özel’leyiz’

‘Sonuna kadar Özgür Özel’leyiz’
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Geçerli görselin alternatif metni yok. Dosya adı: namik-kemal-oguz.jpg

Cumhuriyet Halk Partisi Edirne Milletvekili Aday Adayı. Uzunköprülü iş insanı Namık Kemal Oğuz, kamuoyunda tartışılan “mutlak butlan” süreci ve parti içinde yaşanan son gelişmelere ilişkin sert ve net bir açıklama yaptı.

Son günlerde İzmir örgütünde yaşanan görevden almalara ve parti içi tasfiye girişimlerine tepki gösteren Oğuz, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“İl Başkanlarımızı Görevden Alıp CHP’yi Parçalıyorlar!”

“Son günlerde partimizin kalesi olan İzmir başta olmak üzere, il başkanlarımızın görevden alınması ve örgütlerimizin dizayn edilmeye çalışılması kabul edilemez bir noktaya gelmiştir. Açıkça ifade ediyorum: İl başkanlarımızı görevden alarak, bu partiyi köklerinden koparmaya ve CHP’yi parçalamaya çalışıyorlar. Örgütün iradesini hiçe sayan bu hamleler, partimize ve iktidar yürüyüşümüze sadece zarar vermektedir.”

“Kemal Bey’i Anlamakta Zorlanıyorum”

“Eski Genel Başkanımız Sayın Kemal Kılıçdaroğlu’nun bu süreçte takındığı tutumu, hukuki zorlamaları ve örgütü bölen hamlelerin arkasında durmasını anlamakta ciddi şekilde zorlanıyorum. Parti tabanımız ve halkımız yaşanan bu gelişmeleri, bu koltuk hırsını derin bir kırgınlıkla takip ediyor. Siyaset iddia işidir ancak bu iddia partiyi imha etme noktasına varmamalıdır.

“Sonuna Kadar Özgür Özel’in Yanındayız”

Bu kaos ve parçalama operasyonunun karşısında, Genel Başkanımız Sayın Özgür Özel’in izlediği demokratik ve birleştirici siyasi çizgiyi sonuna kadar destekliyorum. Özgür Özel’in CHP’nin başında kalarak, partiyi bu yıpratma operasyonlarına karşı savunmasını ve mücadeleyi sürdürme politikasını çok doğru buluyorum. Biz buradayız ve sonuna kadar Genel Başkanımızın yanındayız.”

“Gerekirse Yeni Bir Yol Açılır; Son Sözü Millet Söyler”

Yaşanan bu süreç yalnızca hukuki bir tartışma değil, CHP’nin geleceğini karartma hamlesidir. Demokratik mücadele genel merkez koridorlarında ya da mahkeme salonlarında değil, halkın içinde sürdürülmelidir. Biz sadece kendi seçmenimizden değil, bu ülkede demokrasi ve hukuk isteyen tüm kesimlerden destek alıyoruz.

Şunu kimse unutmasın: Siyasi gelişmeler eğer mevcut yapıyı içinden çıkılmaz ve sürdürülemez bir hale getirirse, gerekirse yeni bir yol açılır, yeni seçenekler değerlendirilir. Önemli olan parti tabelaları değil, milletin asil iradesidir. Halkın desteği hangi yapının arkasında toplanırsa, siyaset orada şekillenir. Son sözü her zaman millet söyler. Parti tabanımızı ve tüm örgütümüzü bu süreçte uyanık olmaya, olası tüm gelişmelere karşı dimdik hazırlıklı olmaya davet ediyorum.”

Devamını Oku

Sağlıkçılardan ‘hak’ çığlığı!

Sağlıkçılardan ‘hak’ çığlığı!
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Geçerli görselin alternatif metni yok. Dosya adı: hastnae-11.jpeg

Olgay GÜLER

Genel Sağlık-İş Edirne Şube Başkanı Abdülkadir Çınar, sağlık sistemini ayakta tutan sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin her geçen gün yeni bir hak kaybı, belirsizlik ve adaletsizlikle karşı karşıya bırakıldığını söyledi.

Genel Sağlık-İş Sendikası tarafından, Sultan 1’inci Murat Devlet Hastanesi önünde basın açıklaması gerçekleştirildi. Açıklamada, çalışanların yaşadıkları hak kayıplarına dikkat çekilirken, en ağır sorun yaşayan alanlardan birinin de 112 Acil Sağlık Hizmetleri olduğu belirtildi. Açıklamayı, sendikanın Edirne Şube Başkanı Abdülkadir Çınar okudu.

‘KAMU YÖNETİMİ EŞİTLİK İLKESİYLE YÜRÜTÜLMELİ’

Çınar, sağlık sistemini ayakta tutan sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin her geçen gün yeni bir hak kaybıyla, belirsizlikle ve adaletsizlikle karşı karşıya bırakıldığını söyledi. Çınar, “Sorunları çözmekle yükümlü olan siyasi iktidarın liyakatsiz yöneticileri, emekçilerin alın terini korumak yerine haklarını budayan uygulamalar üretmekte, sağlık hizmetini sürdürenleri adeta cezalandırmaktadır. Bugün yaşanan tablo, plansızlığın, iş bilmezliğin ve sağlık hizmetini maliyet kalemi olarak gören politikaların kaçınılmaz sonucudur. Bayram döneminde uygulanan idari izin hesaplamaları bunun en açık örneklerinden biridir. Her zaman olduğu gibi bu bayramda da aynı kurumda çalışan sağlık emekçileri arasında farklı çalışma süreleri esas alınarak yapılan hesaplamalar nöbet usulü çalışanları 13 saatlik ücret kaybına uğratmıştır. Aynı idari izin uygulamasında mesaili çalışanlar için farklı, nöbet usulü çalışanlar için farklı aylık mesai hesabı yapılmasının hiçbir hukuki dayanağı bulunmamaktadır. Kamu yönetimi keyfiyetle, ben yaptım oldu ile değil eşitlik ilkesiyle yürütülmelidir” dedi.

‘GECE ÇALIŞMA ÜCRETİ, GÜNDÜZDEN EN AZ İKİ KAT ÖDENMELİ’

Dünyada gece çalışmasının karşılığı olarak, gündüz mesai ücretinin en az iki katı ödendiğini dile getiren Çınar, “Genel sağlık-İş olarak yıllardır talebimiz de gece çalışma saatlik ücreti gündüz mesai saatlik ücretinin iki katı olarak ödenmesidir. 8. Dönem toplu sözleşmede kazanım olarak yetkili konfederasyonun kabul ettiği fazla mesaiye denk gelen gece çalışması için fazla mesai ücreti üzerinden yüzde 10 fazla ödeme yapılmasının emeğin karşılığı olarak bir anlamı yoktur ki bu bile bazı illerde ödenip bazılarında ödenmemektedir. Aynı Bakanlığa bağlı kurumlarda dahi farklı uygulamaların ortaya çıkması, çalışma barışını zedelediği gibi hukuki güvenlik ilkesini de ortadan kaldırmaktadır. Sağlık ve sosyal hizmet emekçileri yoruma açık uygulamalarla değil, açık ve eşit kurallarla görevini yapmak istemektedir. Hakları genişletmesi gereken toplu sözleşme hükümlerinin daraltıcı yorumlarla etkisiz hale getirilmesi sağlık çalışanlarının emeğini sömürmek demektir” diye konuştu.

‘SAHADAN YÜKSELEN TALEPLERE KULAK TIKANIYOR’

En ağır sorun yaşanan alanlardan birinin de 112 Acil Sağlık Hizmetleri olduğunu söyleyen Çınar, “Hayat kurtarmak için saniyelerle yarışan sağlık emekçileri; personel yetersizliğiyle, sağlıksız çalışma koşullarıyla, keyfi görevlendirmelerle ve ücret adaletsizliğiyle de mücadele etmektedir. Fiziki koşulları yetersiz istasyonlar, kilometresi çok eski ve bozuk ambulanslar, artan iş yükü, eksik ekip sayıları ve yanlış planlamalar hem çalışanların tükenmesine, hem de vatandaşın sağlık hizmetine geç ulaşmasına neden olmaktadır. Buna rağmen yıllardır sahadan yükselen taleplere kulak tıkanmaktadır. Aynı riski taşıyan, aynı özveriyle çalışan 112 emekçilerinin ek ödeme sisteminde ikinci basamak sağlık emekçilerine göre katbekat düşük ücretlerle karşı karşıya bırakılmasıdır. Eşit işe eşit ücret ilkesini hiçe sayan bu anlayış, sağlık emekçileri arasında ayrımcılık yaratmakta ve çalışma motivasyonunu zedelemektedir. Sağlık sisteminin yükünü omuzlayanları görmezden gelen bir yönetim anlayışı, kamucu sağlık hizmetinin geleceğini de riske atmaktadır” şeklinde konuştu.

‘SORUNLAR GÖRMEZDEN GELİNDİKÇE KRİZ DAHA DA DERİNLEŞECEK’

Genel Sağlık-İş olarak taleplerini sıralayan Çınar, “Bir kez daha çağrımızı yineliyoruz. Bayram mesai hesaplamalarındaki ücret kayıpları derhal giderilmeli, gece çalışma ücretlerindeki uygulama farklılıkları sonlandırılmalı, toplu sözleşme hükümleri sağlık emekçileri lehine eksiksiz uygulanmalıdır. 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde ekip ve ambulans sayıları gerçek ihtiyaçlara göre artırılmalı, keyfi görevlendirmeler sona ermeli, istasyonların fiziki koşulları iyileştirilmeli ve ücret adaletsizliği ortadan kaldırılmalıdır. Sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin hakkını teslim etmek devletin en temel yükümlülüğüdür. Emekçilerin haklarını yok sayan, sorunları görmezden gelen anlayış değişmedikçe sağlık sistemindeki kriz derinleşmeye devam edecektir. Genel Sağlık-İş, sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin emeğini, onurunu ve kazanılmış haklarını savunmaya; hukukun, eşitliğin ve kamusal sağlık hizmetinin sesi olmaya kararlılıkla devam edecektir” ifadelerini kullandı.

Devamını Oku
Özhanlar Mobilya