DOLAR 46,5034 0.05%
EURO 52,7251 -0.4%
ALTIN 6.040,42-1,67
BIST 14.333,34-1,42%
BITCOIN 29184130,84%
Edirne
28°

PARÇALI AZ BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

Edirne Nelediyesi’nden ‘Atma Getir’ kampanyası

Edirne Nelediyesi’nden ‘Atma Getir’ kampanyası
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Edirne Belediyesi, okulların kapanmasıyla birlikte çocuklarda çevre bilincini artırmak ve geri dönüşümü teşvik etmek amacıyla geçen yıl büyük ilgi gören “Atma Getir” kampanyasını yeniden başlattı.

Kampanya kapsamında öğrenciler, eğitim yılı boyunca kullandıkları eski defter ve kitapları çöpe atmak yerine Sıfır Atık Marketlere teslim ederek hem geri dönüşüme katkı sağlayacak hem de çeşitli hediyeler kazanabilecek.

ATIKLAR PUANA, PUANLAR HEDİYELERE DÖNÜŞECEK

Öğrenciler, getirdikleri her 1 kilogram ve üzerindeki defter ve kitap atığı için Waste Log uygulaması üzerinden puan kazanacak. Biriktirilen puanlar sayesinde çocuklar, Edirne Belediyesi’nin Sıfır Atık Market şubelerinde yer alan çeşitli ürün ve hediyelerden faydalanabilecek.

Defter ve kitap atıkları; Kocasinan Mahallesi Şevki Arman Caddesi No:21 ve Şükrüpaşa Mahallesi Şehit Üsteğmen Efkan Yıldırım Caddesi No:15 adreslerinde bulunan Sıfır Atık Market şubelerine teslim edilebilecek.

“DOĞAMIZI KORUMAYI DA UNUTMUYORUZ”

Edirne Belediye Başkanı Filiz Gencan, kampanyaya ilişkin yaptığı açıklamada çocuklara seslenerek şu ifadeleri kullandı: “Sevgili çocuklarım, yoğun bir eğitim-öğretim yılını geride bırakarak güzel bir yaz tatilini hak ettiniz. Hepinize ailenizle birlikte sağlıklı, mutlu ve huzurlu bir tatil diliyorum.

Tatilin keyfini çıkarırken doğamızı korumayı da unutmayalım. Kullanmadığınız defter ve kitaplarınızı çöpe atmak yerine Sıfır Atık Marketlerimize getirerek geri dönüşüme kazandırabilirsiniz.

Atıklarınızı puana, puanlarınızı da hediyelere dönüştüren bu kampanyayla hem çevremizi koruyacak hem de sıfır atık bilincini birlikte büyüteceğiz.

Daha temiz ve daha yaşanabilir bir Edirne için tüm çocuklarımızı kampanyamıza katılmaya davet ediyorum.”

ÇEVRE BİLİNCİ KÜÇÜK YAŞTA BAŞLIYOR

Edirne Belediyesi tarafından yürütülen kampanya ile çocukların geri dönüşüm konusunda bilinçlenmesi, atıkların ekonomiye yeniden kazandırılması ve sıfır atık kültürünün yaygınlaştırılması hedefleniyor.

Devamını Oku

2 ton zeytinyağı Er Meydanı’nda!

2 ton zeytinyağı Er Meydanı’nda!
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Geçerli görselin alternatif metni yok. Dosya adı: pehlivanlara-zeytinyagi-15.jpeg

Olgay GÜLER

Edirne’de bu yıl 665’incisi düzenlenecek tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri’nde kullanılacak 2 ton zeytinyağı, Sarayiçi Er Meydanı’ndaki yerini aldı.

Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri’nin vazgeçilmezi arasında yer alan zeytinyağları, bu yıl 3-5 Temmuz tarihleri arasında 665’incisi gerçekleştirilecek büyük organizasyon öncesi Edirne Sarayiçi Er Meydanı’na getirildi. Toplam 2 ton zeytinyağı bu yıl da Trakya Birlik tarafından gönderildi. Getirilen yağlar, teker teker TIR’dan indirilerek er meydanındaki odaya konuldu.

Edirne Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürü Tayfun Zafer, hazırlıklar hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Zafer, “Son hazırlıklar tamamlanmak üzere. Artık güreşçilerle birlikte yağlar da geldi. Her yıl sponsorumuz olan Trakya Birlik, bu yıl da Kırkpınar’a iki ton yağ göndererek destek vermiştir. Kendilerine, yönetim kuruluna ve Trakya Birlik’in tüm emekçilerine teşekkür ediyoruz” dedi.

‘HAZIRLIKLAR DEVAM EDİYOR’

Sarayiçi’ndeki çalışmalara değinen Zafer, tribünlerden çayıra kadar her alanda yoğun mesai harcandığını belirterek, “Bunun yanı sıra tabii hazırlıklar devam ediyor. Tribünlerde çalışmalar sürüyor. Boya işlemleri devam ediyor. Yine sahanın içerisinde de çalışmalarımız devam ediyor. Temizlik çalışmaları sürdürülüyor, Ağa Tribünü de genişletildi. Dualı çayırda da bazı dokunuşlarımız var. Yabani otların temizlenmesi ve sökülmesi işlemleri yapılıyor. Şu an çalışmalar devam ediyor. Her gün düzenli olarak sulama çalışmalarını sürdürüyoruz” diye konuştu.

Devamını Oku

Yeni mahsul kanola ETB’de

Yeni mahsul kanola ETB’de
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Geçerli görselin alternatif metni yok. Dosya adı: 32968b09-1972-42af-be98-1789bd3ba60d1.jpg

2026 hasat sezonunun ilk ürünü olan Yeni Mahsul Kanola, satışa sunulmak üzere Edirne Ticaret Borsası’na (ETB) getirildi.

Borsa üyeleri ve üreticilerin katılımlarıyla gerçekleştirilen elektronik salon satışı neticesinde, Emel Ateş’e ait 14 ton Kanola, Kurbanlar Tarım Ürünleri Ltd. Şti. tarafından 25,49.-TL/Kg fiyat üzerinden satın alındı.

ETB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Eray Karaca, üretici Emel Ateş’i kutlayarak günün anısına plaket ile 100 litre mazot hediye etti.

ETB yönetiminin konuya ilişkin paylaşımında, “Yeni hasat sezonunun tüm üyelerimize ve üreticilerimize hayırlı ve bereketli olmasını diliyoruz” ifadelerine yer verildi..

Devamını Oku

Beğendikli muhtar kalbine yenildi!

Beğendikli muhtar kalbine yenildi!
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Olgay GÜLER

Edirne’nin Keşan ilçesine bağlı Beğendik beldesinde Yeni Mahalle Muhtarı İsmail Çalışkan (40) geçirdiği kalp krizi sonucu yaşamını yitirdi.

Beğendik beldesi Yeni Mahalle Muhtarı İsmail Çalışkan, dün sabah saatlerinde evinde fenalaştı. İhbar üzerine gelen ambulansla Keşan Devlet Hastanesi’ne kaldırıldı. Kalp krizi geçirdiği belirlenen Çalışkan, doktorların tüm müdahalelerine rağmen kurtarılamayarak, hayatını kaybetti.

Evli ve 1 çocuk babası İsmail Çalışkan’ın öğle vakti Beğendik Camisi’nde kılınan cenaze namazının ardından belde mezarlığında toprağa verildi.

Devamını Oku

İtalyan Kilisesi’ne ihya projesi

İtalyan Kilisesi’ne ihya projesi
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Geçerli görselin alternatif metni yok. Dosya adı: 06.jpg

Avrupa Birliği tarafından INTERREG VI-A IPA Bulgaristan–Türkiye 2021–2027 Programı kapsamında desteklenen ve Trakya Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Şule Yılmaz Erten’in yürütücülüğünü üstlendiği BGTR0200100 numaralı “Maritsa Timeless Journey (Time<)” projesi kapsamında önemli bir aşamaya geçildi.

Projenin altyapı iyileştirme faaliyetlerinin gerçekleştirileceği İtalyan Kilisesi ve Ek Binaları Yerleşkesi’nde, 23 Haziran 2026 tarihinde T.C. Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı Sınır Ötesi İş Birliği Daire Başkanlığı tarafından izleme amaçlı görsel kayıt çekimi gerçekleştirildi.

Program kapsamında Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa Tan, projenin Trakya Üniversitesi’nin kültürel mirasın korunmasına verdiği önemi ve sınır komşularıyla geliştirilen iş birliklerini güçlendirme misyonunu vurgulayan bir röportaj verdi. Tan, projenin hayata geçirilmesinde katkı sunan öğretim üyelerine teşekkürlerini iletti. Ardından Projenin Yürütücüsü Doç. Dr. Şule Yılmaz Erten ise projenin kapsamı, hedefleri, proje ortakları arasındaki iş birliği ve sınır ötesi iş birliğine sağlayacağı katkılar hakkında değerlendirmelerde bulundu.

Daha sonra proje kapsamında gerçekleştirilen inşaat ihalesini kazanan Antik Yapı Restorasyon Danışmanlık İnşaat Ticaret ve Sanayi Ltd. Şti. sahibi Damla Kaya ile Üniversitenin Yapı İşleri Komisyonu arasında İtalyan Kilisesi ve Ek Binaları Yerleşkesi’ne ilişkin yer teslimi işlemi gerçekleştirildi.

Programa, proje ekibinde yer alan Üniversite öğretim üyeleri Doç. Dr. Arif Mısırlı, Dr. Öğr. Üyesi Dinçer Aydın, Dr. Öğr. Üyesi Banu Gökmen, Dr. Öğr. Üyesi Nilay Mısırlı ile Üniversitemiz Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Doç. Dr. Sertaç Arabacıoğlu, Teknoloji Transferi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Tarık Yerlikaya ve Şube Müdürü Seda Çiftçi de katıldı. Böylece, Edirne’nin önemli kültürel miras alanlarından biri olan yerleşkenin yeniden işlevlendirilmesine ve sürdürülebilir turizm odağında değerlendirilmesine yönelik uygulama süreci resmen başlamış oldu. Program, toplu fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.

Devamını Oku
Özhanlar Mobilya