DOLAR 46,6274 0.12%
EURO 53,2067 0.26%
ALTIN 6.069,100,66
BIST 14.274,540,10%
BITCOIN 2783234-2,70%
Edirne
28°

AÇIK

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

Eğitim İş’ten yıl sonu değerlendirmesi

Eğitim İş’ten yıl sonu değerlendirmesi
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Geçerli görselin alternatif metni yok. Dosya adı: egitim-is-nedim-zobar-5.jpeg

Eğitim-İş’in 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Dönem Sonu Değerlendirme Raporu’nda parasız eğitimin tasfiye edildiği, laik eğitimin kuşatma altında bulunduğu belirtilerek, çocuklar ve öğretmenlerin bedel ödedikleri belirtildi.

Eğitim-İş Edirne Şube Başkanı Nedim Zobar, tarafından paylaşılan söz konusu raporda, “Eğitim-İş olarak hazırladığımız 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Dönem Sonu Değerlendirme Raporumuz, eğitimde yaşanan sorunların münferit olmadığını; ekonomik, ideolojik ve yapısal boyutları bulunan sistematik bir dönüşümün sonucu olduğunu ortaya koymaktadır” denilerek Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’e şöyle seslenildi:

“Sayın Bakan, siz başarı hikâyeleri anlatırken biz son dört ayda öğretmenlerimizi toprağa verdik. İstanbul’da Fatma Nur Çelik’i, Kahramanmaraş’ta Ayla Kara’yı kaybettik. Ağrı’da Irmak Koparan öğretmenimiz yaşamdan koparıldı. Onlarca öğretmen ve öğrenci okulda yaşanan şiddet olaylarının mağduru oldu. Bununla da sınırlı değil. Bakanlığınız döneminde MESEM kapsamında çalıştırılan en az 19 çocuk yaşamını yitirdi, çok sayıda çocuk yaralandı.

Siz başarı tabloları açıklıyorsunuz; biz ise eğitim kurumlarında can güvenliğinin dahi sağlanamadığı bir gerçekle karşı karşıyayız. Yaşananlar münferit değildir; yıllardır sürdürülen yanlış politikaların, ihmallerin ve eğitimin kamusal niteliğini aşındıran tercihlerin sonucudur.

Eğitim-İş olarak bu karanlık tablo karşısında yalnızca uyarıda bulunmadık. Öğretmenlerimizin, velilerimizin ve yurttaşlarımızın desteğiyle yürüttüğümüz “Güvenli Okul, Sağlıklı Eğitim” kampanyasında toplanan imzaları bugün Milli Eğitim Bakanlığı’na teslim ediyoruz. Bu imzalar, görmezden gelinen sorunlara karşı yükselen toplumsal itirazın ve güvenli okul talebinin ifadesidir.

1. EKONOMİK ŞİDDET: PARASIZ EĞİTİM TASFİYE EDİLİYOR

Devlet, anayasal bir yükümlülük olan parasız eğitim ilkesinden her geçen gün daha fazla uzaklaşmaktadır. Eğitim harcamalarının yükü ailelerin omuzlarına bırakılmıştır.

Bugün birçok devlet okulunda velilerden “bağış”, “aidat” ya da “kayıt parası” adı altında 10 bin lira ile 100 bin lira arasında değişen ödemeler talep edilmektedir. Okulların en temel ihtiyaçları dahi velilerin katkılarıyla karşılanmaya çalışılmaktadır.

Çocuklarını okula hazırlamaya çalışan aileler, 65 bin liraya varan eğitim maliyetleriyle karşı karşıya bırakılmıştır. Giyim ve kırtasiye masrafları tek başına neredeyse bir asgari ücrete karşılık gelmektedir.

OECD ve PISA verileri, Türkiye’de her beş öğrenciden birinin yoksulluk ve açlık riskiyle karşı karşıya olduğunu ortaya koymaktadır. Buna rağmen çocuklara bir öğün ücretsiz okul yemeği ve temiz içme suyu sağlanması yönündeki talepler karşılıksız bırakılmıştır.

2002 yılında toplam okullar içinde özel okul oranı yüzde 2 iken bugün yaklaşık yüzde 20’ye ulaşmıştır. Artık her 5 okuldan biri özel okuldur. Veliler özel okul ücretlerinin 2 milyon lirayı aştığı bir tabloda çocuklarını okutmaya çalışırken, Yusuf Tekin’in verdiği yanıt “600 bin liranın altında okullar da var” olmuştur. Kamusal eğitimi güçlendirmek yerine özel okulları seçenek olarak sunan bu anlayış, eğitimin ticarileştirilmesinin açık itirafıdır.

2. İDEOLOJİK ŞİDDET: LAİK EĞİTİM KUŞATMA ALTINDA

Eğitim sistemi, bilimsel ve laik temellerden uzaklaştırılarak siyasi iktidarın ideolojik hedeflerinin aracı haline getirilmektedir.

Bilimsel dayanağı bulunmayan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile eleştirel düşünceyi ve bilimsel eğitimi geri plana iten bir anlayış dayatılmaktadır. Amaç; sorgulayan, düşünen, özgür yurttaşlar değil, itaat eden bireyler yetiştirmektir.

ÇEDES ve benzeri projelerle okullar, pedagojik formasyona sahip olmayan din görevlilerinin ve kamuoyunun tarikat ve cemaatlerle ilişkili olduğunu bildiği yapıların faaliyet alanına dönüştürülmektedir. Çocuklar bilimsel ve pedagojik eğitim yerine ideolojik yönlendirmelere maruz bırakılmakta; devlet okulları iktidar destekçisi dernek ve vakıflarla yapılan protokoller aracılığıyla kamusal ve laik niteliğinden uzaklaştırılmaktadır.

Bu uygulamalar laik eğitim ilkesine ve Tevhid-i Tedrisat Kanunu’na açıkça aykırıdır.

3. KURUMSAL VE YAPISAL ŞİDDET: ÇOCUKLAR VE ÖĞRETMENLER BEDEL ÖDÜYOR

MEB’in kendi verileri bile ilkokulda her 100 çocuktan 5’inin, ortaokulda 9’unun, lisede ise 12’sinin eğitim hakkından yararlanamadığını göstermektedir. Açık öğretim ve MESEM kapsamındaki öğrencilerle birlikte zorunlu eğitim çağında olması gerekirken örgün eğitim dışında kalan çocuk sayısı 1,5 milyona yaklaşmıştır.

MESEM uygulaması çocukları eğitimden uzaklaştıran, ucuz iş gücü haline getiren ve çocuk emeği sömürüsünü yaygınlaştıran bir yapıya dönüşmüştür. Çocukların yeri işyerleri değil okullardır.

Öğretmenlik Meslek Kanunu ile öğretmenler unvanlar ve ücretler üzerinden ayrıştırılmış, meslek içi eşitlik zedelenmiştir. Akademi uygulaması öğretmen yetiştirme sürecini yeni sorunlarla karşı karşıya bırakmıştır. Mülakat mağdurlarının hakları gasp edilmiş, özel okul öğretmenleri düşük ücret ve güvencesizliğe mahkûm edilmiş, öğretmenler artan idari baskılarla karşı karşıya bırakılmıştır. Hak arayan öğretmenlere çözüm yerine baskı ve polis müdahalesi gösterilmiştir.

Bugün buradan bir kez daha ilan ediyoruz:

Eğitim politikaları, öğretmenlerin, eğitim emekçilerinin ve onların örgütlü temsilcileri olan sendikaların görüşleri dikkate alınarak oluşturulmalıdır.

TALEPLER

 Bu doğrultuda taleplerimiz şunlardır:

1. Eğitimde Şiddeti Önleme Kanunu, eğitim emekçilerinin ve sendikalarının görüşleri doğrultusunda derhal çıkarılmalıdır.

2. Okullara kadrolu güvenlik ve temizlik personeli atanmalıdır.

3. Her öğrenciye ücretsiz okul yemeği sağlanmalıdır.

4. MESEM uygulamaları sona erdirilmeli, çocuk işçiliğiyle etkin mücadele edilmelidir.

5. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli geri çekilmeli, tarikat ve cemaatlerle yapılan protokoller iptal edilmelidir.

6. Mülakat kaldırılmalı, Akademi uygulaması geri çekilmeli, Öğretmenlik Meslek Kanunu ile yaratılan unvan ve ücret ayrımlarına son verilmelidir.

7. Özel okul öğretmenlerine taban ücret güvencesi sağlanmalıdır.

Bugün ortaya koyduğumuz tablo, yalnızca eğitim sisteminin değil; çocukların geleceğinin, öğretmenlik mesleğinin ve Cumhuriyetin eğitim anlayışının karşı karşıya bırakıldığı tehditleri göstermektedir.

Ancak bilinmelidir ki bu ülkenin çocukları yoksulluğa, öğretmenleri güvencesizliğe, okulları şiddete ve gericiliğe mahkûm değildir.

Bizler; çocukların aç kalmadığı, öğretmenlerin değersizleştirilmediği, okulların tarikatlara ve piyasanın insafına terk edilmediği bir eğitim sistemi mümkündür demeye devam edeceğiz.

Laik, bilimsel, kamusal ve nitelikli eğitim hakkı için; çocuklarımızın geleceği, öğretmenlerimizin onuru ve Cumhuriyetimizin aydınlık yarınları için mücadelemizi kararlılıkla sürdüreceğiz.

Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün bizlere emanet ettiği Cumhuriyete, laik eğitime, bilimsel düşünceye ve aydınlanma değerlerine sahip çıkmaya devam edeceğiz. Yaşasın laik, bilimsel, çağdaş ve kamusal eğitim mücadelemiz! Yaşasın Eğitim-İş!”

Devamını Oku

Kırpınar’a özel ücretsiz otoparklar

Kırpınar’a özel ücretsiz otoparklar
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Edirne Belediyesi 29 Haziran-05 Temmuz 2026 tarihleri arasında düzenlenecek 665. Kırkpınar Yağlı Güreşleri Festivali süresince yaşanabilecek trafik yoğunluğunu azaltmak ve vatandaşlar ile kente gelecek ziyaretçilerin ulaşımını kolaylaştırmak amacıyla ücretsiz otopark alanlarının belirlendiği duyuruldu.

29 Haziran-05 Temmuz 2026 tarihleri arasında düzenlenecek 665. Kırkpınar Yağlı Güreşleri Festivali öncesinde hazırlıklarını sürdüren Edirne Belediyesi, ulaşım konusunda da gerekli planlamaları tamamladı. Edirne Belediyesi Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, festival süresince yaşanabilecek trafik yoğunluğunu azaltmak ve vatandaşlar ile kente gelecek ziyaretçilerin ulaşımını kolaylaştırmak amacıyla ücretsiz otopark alanlarının belirlendiği duyuruldu.

Edirne Belediyesi Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada;

“Alınan izinler çerçevesinde Sarayiçi çevresinde üç ayrı kontrol noktası oluşturulmuştur. Bunlar; Saraçhane (Spor sahası yanı) Ön Giriş, Kanuni Köprüsü Ön Giriş ve Saraçhane Köprü Girişi Sağ Taraf (Saraçhane tarafından) olarak belirlenmiştir.

Bu noktalarda Zabıta, Trafik Zabıta ve Emniyet Personeli görev yapacak olup, kontrol noktalarında görevli personelin çalışmasını kolaylaştıracak şekilde hareket edilmesi gerekecektir. 29 Haziran 2026 pazartesi gününden itibaren tüm hafta boyunca Sarayiçi’nde yapılacak etkinlikler nedeniyle Kanuni Köprüsü araç trafiğine kısmi olarak kapatılacaktır. Zorunlu hallerde Trafik Zabıta ekibince tedbir alınarak kontrollü girişe müsaade edilecektir.

29 Haziran-05 Temmuz 2026 tarihleri arasında yapılacak etkinliklere araçları ile gelecek olan seyirciler, Saraçhane köprü girişi sağ taraf (Saraçhane tarafından) kontrol noktasından geçerek Kanuni Köprüsü sol tarafında bulunan ücretsiz otopark alanını, Saraçhane Spor Tesisleri karşısında bulunan tel örgülü alanı, benzin istasyonu yanından girerek devamında bulunan ücretsiz otopark alanını ve yine Gazimihal Mahallesi Papazoğlu otopark alanını kullanabileceklerdir.

03-04-05 Temmuz 2026 tarihlerinde alınan tedbirler ve trafik düzeni maddeler halinde aşağıda düzenlenmiştir; 03-04-05 Temmuz 2026 tarihlerinde 07.00-20.00 saatler ve arasında VİP araçları, başpehlivan araçları ile zorunlu kamu hizmetleri gereği görevli araçlar (sağlık, itfaiye, emniyet, altyapı, enerji, Haberleşme vb.) Edirne Belediye Başkanlığı Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü’nden temin edilen kartlar ile Kanuni Köprüsü’nü kullanarak Sarayiçi’ne giriş yapabileceklerdir.

Emniyet-Jandarma Kurum araçları Kanuni köprü girişi sağında bulunan alanı kullanabileceklerdir.

Engelli şahıslar Kanuni köprü girişi sağında bulunan alanı kullanabileceklerdir.

Protokol araçları, basın araçları, başaltı pehlivan araçları, diğer görevli araçları, Kanuni Köprüsü girişi sağ tarafında bulunan alanını kullanabileceklerdir.

Sarayiçi’ne malzeme nakli; 29 Haziran-05 Temmuz 2026 tarihleri arasında 08.00-10.30 ve 18.00-19.30 saatleri arasında Kanuni Köprüsü’nden yapılabilecektir.

İzin verilen saatler içerisinde malzeme naklini tamamlamayan araçlar, Sarayiçi’nden derhal çıkış yapacaklardır. Çıkış yapmayan araç sahipleri/sürücüleri hakkında 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununa, 5326 Sayılı Kabahatler Kanununa göre cezai işlem yapılacaktır.

Kırkpınar Festivali haftasında ticari taksiler;

Saraçhane Spor Tesisleri yanında sabah saat 07.00 akşam saat 24.00 arasında ayrılan alanda çalışacaklardır.

Kırkpınar Festivali haftasında ETUS toplu taşıma araçları;

29 Haziran-05 Temmuz 2026 tarihlerinde Kırkpınar Güreşleri Festival alanına 2-A, 2-B, 3, 5-A, 5-B ve 7-E numaralı hatlar ile Sarayiçi bölgesine seferlerini sürdüreceklerdir.” ifadeleri kullanıldı.

Devamını Oku

Tatil öncesi, karne heyecanı!

Tatil öncesi, karne heyecanı!
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Olgay GÜLER
Edirne’de 2025-2026 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminin tamamlanmasıyla birlikte, İl genelinde eğitim gören 55 bin 64 öğrenci karne ve gelişim raporu alarak yaz tatiline girdi.


Kentte okul öncesi ve ilkokul 1 ve 2’nci sınıflarda eğitim gören 15 bin 188 öğrenci gelişim raporu alırken; ilkokul 3 ve 4’üncü sınıflar, ortaokul ve lise kademelerindeki 39 bin 876 öğrenci ise karne sevinci yaşadı. Edirne Vali Yardımcısı Turgut Subaşı, Sabuni Mahallesi’ndeki İnönü İlkokulu’nda düzenlenen karne törenine katılarak miniklerin heyecanına ortak oldu. Törende Subaşı’ya Edirne İl Emniyet Müdürü Muhittin Ayhan ve Edirne İl Milli Eğitim Müdürü Ahmet Alireisoğlu da eşlik etti.

Sınıfları gezerek minik öğrencilere gelişim belgelerini ve tatil hediyelerini takdim eden Vali Yardımcısı Subaşı ve beraberindeki heyet, öğrencilerle hatıra fotoğrafı çektirdi.


‘5 BİN 306 ÖĞRETMENİMİZ BÜYÜK BİR ÖZVERİYLE GÖREV YAPTI’
Vali Yardımcısı Turgut Subaşı, il genelindeki eğitim verilerini paylaşarak, “Edirne genelinde bu yıl ana sınıfından lise son sınıfa kadar toplam 62 bin 265 öğrencimiz eğitim-öğretim sürecine katıldı. Bu süreçte 5 bin 306 öğretmenimiz büyük bir özveriyle görev yaptı. Öğretmenlerimiz ilimiz genelindeki okullarımızda görev alarak öğrencilerimizin en iyi şekilde yetişmesi için emek verdi. Öğrenci dağılımına baktığımızda; okul öncesinde 7 bin 742 öğrencimiz, ilkokul birinci ve ikinci sınıflarda 15 bin 182 öğrencimiz, üçüncü ve dördüncü sınıflarda 8 bin 674 öğrencimiz, ortaokullarımızda 17 bin 207 öğrencimiz ve liselerimizde 13 bin 955 öğrencimiz eğitim gördü. Toplam 281 okulumuzda eğitim-öğretim faaliyetleri başarıyla tamamlanmış oldu” dedi.

Geçerli görselin alternatif metni yok. Dosya adı: karne-tatil-2.jpeg


‘ONLAR BİZİM GELECEĞİMİZ, UMUDUMUZ’
Öğrencileri ve eğitim camiasını tebrik eden Subaşı, “Ben çocuklarımızı bir üst sınıfa geçmelerinden dolayı gönülden tebrik ediyorum. Aynı şekilde onların yetişmesinde büyük emekleri bulunan velilerimizi, okul idarecilerimizi ve öğretmenlerimizi de kutluyorum. Öğrencilerimize güzel, verimli ve dinlenebilecekleri bir yaz tatili geçirmelerini temenni ediyorum. Çünkü onlar bizim geleceğimiz, umudumuz ve en büyük değerimizdir. İnsanımızı ne kadar iyi yetiştirirsek, toplumumuz ve devletimiz de gelecekte o kadar güçlü olacaktır” ifadelerini kullandı.

Devamını Oku

Gencan’dan ‘karne’ mesajı

Gencan’dan ‘karne’ mesajı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Edirne Belediye Başkanı Filiz Gencan, 2025-2026 eğitim öğretim yılının sona ermesi dolayısıyla bir mesaj yayımlayarak karne heyecanı yaşayan öğrencileri tebrik etti, öğretmenlere ve velilere teşekkür etti.

Başkan Filiz Gencan mesajında, uzun ve yoğun bir eğitim dönemini geride bırakan tüm öğrencileri gösterdikleri emek ve gayret nedeniyle kutlayarak, “Bir eğitim öğretim yılını daha başarıyla tamamlayan sevgili çocuklarımızı ve gençlerimizi gönülden tebrik ediyorum. Karnelerinizdeki notlar ne olursa olsun, önemli olan öğrenme azminiz, gösterdiğiniz çaba ve hayata karşı duyduğunuz meraktır. Her biriniz geleceğimizin en değerli temsilcilerisiniz” dedi.

Öğretmenlerin büyük bir özveriyle görev yaptığını vurgulayan Başkan Gencan, “Çocuklarımızın eğitim yolculuğunda bilgi ve deneyimleriyle onlara rehberlik eden tüm öğretmenlerimize teşekkür ediyorum. Aynı şekilde yıl boyunca evlatlarının yanında olan, onların başarısı için emek veren kıymetli velilerimize de şükranlarımı sunuyorum” ifadelerini kullandı.

Yaz tatilinin çocuklar için dinlenme, eğlenme ve kendilerini geliştirme fırsatı olduğunu belirten Başkan Gencan, “Sevgili çocuklar; tatilinizi bol bol kitap okuyarak, spor yaparak, sanatla ve doğayla iç içe geçirmenizi diliyorum. Teknolojiyi bilinçli kullanmayı ihmal etmeyin, aileniz ve arkadaşlarınızla güzel anılar biriktirin. Yeni eğitim öğretim yılında sizleri yeniden enerji ve heyecanla görmek en büyük temennimizdir” dedi.

Devamını Oku

İba: Keşan için yeni bir hizmet yolculuğu başlıyor

İba: Keşan için yeni bir hizmet yolculuğu başlıyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AK Parti Edirne İl Başkanı Belgin İba, Keşan Belediye Başkanı Mehmet Özcan’ın AK Parti’ye katılımının Keşan, Edirne ve Türkiye adına hayırlı olmasını diledi.
AK Parti’nin 180. Genişletilmiş İl Başkanları Toplantısı, Genel Başkan ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın başkanlığında AK Parti Genel Merkezi’nde gerçekleştirildi. Toplantıda, Keşan Belediye Başkanı Mehmet Özcan’a AK Parti rozeti, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından takıldı.
CHP’den istifa eden Keşan Belediye Başkanı Mehmet Özcan’ın AK Parti’ye katılımına ilişkin değerlendirmelerde bulunan AK Parti Edirne İl Başkanı Belgin İba, bu gelişmenin Keşan için yeni bir hizmet döneminin başlangıcı olduğunu ifade etti.

Geçerli görselin alternatif metni yok. Dosya adı: cf2ec82f-a63b-4bfd-bea9-1381eddd71ba.jpg


Başkan İba, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Genel Başkanımız ve Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde gerçekleştirdiğimiz 180. Genişletilmiş İl Başkanları Toplantımızda, Keşan’ımız için yeni bir hizmet yolculuğunun başlangıcına şahitlik ettik. Keşan Belediye Başkanımız Sayın Mehmet Özcan, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın taktığı rozetle büyük AK Parti ailemize resmen katıldı. Kendisine aramıza hoş geldiniz diyor, bu önemli katılımın Keşan’ımıza, Edirne’mize, partimize ve ülkemize hayırlı olmasını diliyorum.”
AK Parti’nin siyaset anlayışının merkezinde millete hizmet etme gayesinin bulunduğunu vurgulayan İba, Keşan’ın ihtiyaçları, beklentileri ve geleceği için birlik içerisinde çalışmaya devam edeceklerini belirtti.

İba, açıklamasının devamında şunları kaydetti:

“Bizim siyasetimizin özü eser, hizmet ve gönül kazanma anlayışıdır. Edirne’mizin her ilçesine aynı samimiyetle, aynı gayretle ve aynı sorumlulukla hizmet götürmek için çalışıyoruz. Keşan’ımızın taleplerini biliyor, hemşehrilerimizin beklentilerine karşılık verecek adımları kararlılıkla atmaya devam ediyoruz. Bugün atılan bu adımın, Keşan için güçlü bir hizmet birlikteliğine vesile olacağına inanıyorum.”

Türkiye Yüzyılı hedefleri doğrultusunda Edirne’nin tüm ilçeleriyle birlikte daha güçlü bir geleceğe hazırlanması için çalışmalarını sürdüreceklerini ifade eden Başkan İba, “Keşan için, Edirne için, Türkiye Yüzyılı için durmadan çalışacağız. Birliğimiz daim, yolumuz açık olsun.” dedi.

Devamını Oku
Özhanlar Mobilya