
24 Haziran 2026 Çarşamba


Edirne’nin Atatürk Mahallesi’nde yaklaşık 900 öğrencinin aktif olarak kullandığı Vali Fahri Yücel İlkokulu ile Zübeyde Hanım Anaokulu çevresindeki Şerif Bilgen Caddesi’nin bir bölümü, 26 Haziran Cuma günü saat 07.30 ile 14.00 arasında araç trafiğine kapatılarak çocukların ve yayaların kullanımına açılacak.
Edirne Belediyesi’nin, Marmara Belediyeler Birliği Yerel Yönetim Akademisi koordinasyonunda yürütülen “Sokaklar Dönüşüyor Programı” kapsamında hazırladığı proje doğrultusunda ilk uygulama 26 Haziran Cuma günü gerçekleştirilecek.
Atatürk Mahallesi’nde bulunan ve yaklaşık 900 öğrencinin aktif olarak kullandığı Vali Fahri Yücel İlkokulu ile Zübeyde Hanım Anaokulu çevresindeki Şerif Bilgen Caddesi’nin bir bölümü, 26 Haziran Cuma günü saat 07.30 ile 14.00 arasında araç trafiğine kapatılarak çocukların ve yayaların kullanımına açılacak.
Belirtilen saatler arasında gerçekleştirilecek uygulama ile çocukların okul çevresinde daha güvenli hareket edebilmeleri, yayaların kamusal alanları daha rahat kullanabilmeleri, daha güvenli ve yaşanabilir sokakların oluşturulması ve mahalle yaşamının güçlendirilmesi hedefleniyor.
Uygulama kapsamında okul çevresinde çocukların güvenliğinin artırılması, araç ve yaya trafiği arasındaki etkileşimin azaltılması ve kamusal alanların daha etkin kullanılmasına yönelik düzenlemeler gerçekleştirilecek. Çocuklar için güvenli geçiş alanları oluşturulurken, sokak geçici uygulamalarla daha yaşanabilir ve erişilebilir bir hale getirilecek.
Pilot uygulama süresince alanda gözlem ve veri toplama çalışmaları da yürütülecek. Elde edilen veriler doğrultusunda projenin sonraki aşamaları şekillendirilerek kalıcı uygulamalara yönelik planlamalar yapılacak.

Edirne Belediye Başkanı Filiz Gencan, çocuk dostu kent anlayışıyla çalışmalarını sürdürdüklerini belirterek, “Çocuklarımızın okullarına güvenle ulaşabilmeleri, okul çevrelerinde kendilerini rahat ve güvende hissedebilmeleri bizim için çok önemli. Sokaklar Dönüşüyor Programı kapsamında gerçekleştireceğimiz bu uygulama ile çocuklarımızı merkeze alan, yaya öncelikli ve güvenli kamusal alanlar oluşturmayı amaçlıyoruz. Kentimizi çocuklar, aileler ve tüm vatandaşlarımız için daha yaşanabilir hale getirmek adına çalışmalarımıza devam edeceğiz. Tüm vatandaşlarımızdan uygulama süresince trafik yönlendirmelerine uymalarını ve çocuklarımız için hayata geçirdiğimiz bu çalışmaya destek vermelerini rica ediyorum” dedi.