
26 Haziran 2026 Cuma


Enez arıtmasından elde edilecek atık suyun tarımsal amaçlı olarak değerlendirilmesi gerektiği belirtildi. Biyolojik olarak arıtılıp denize salınan suyun yeterli arıtma yapılamadığı için hem kirliliğe hem kötü kokuya neden olduğu ve sağlık sorunları yarattığı şikayetleri üzerine tartışmalar sürüyor.
Enez Gönüllüleri Grubu’nca sosyal medya hesabından “Arıtmalar birleşsin, atık su ziyan edilmesin…” başlığı ile gerçekleştirilen paylaşımda şunlara yer verildi:
“Acil bir çözüm olarak atık suyun 1000 m uzunluğunda bir deşarj kanalı ile denize boşaltılması öneriliyor. Ancak bunun hem yeterli bir çözüm olmadığı hem de saniyede 100 litre olarak tahliye edilen çok önemli su potansiyelinin israf edilmesi anlamına geldiği belirtiliyor.
Bu konuda açıklama yapan Enezli Emekli Hidroloji Mühendisi Aliosman Korkmaz ‘Önümüzdeki yıllar kurak geçecek bir dönemdir. Yani su çok kıymetlidir. Deşarj kanalı projesi ile su ziyan edilecektir. Arıtmadan çıkan şu Platindere ve Karagöl Dere havalarında yapılacak küçük göletlere depolanarak sulamada kullanılmalı… Hatta sahildeki yeşil alanların sulanmasında kullanılacak şekilde proje geliştirilmelidir. Enez meyve sebze üreten bir kasaba olmalıdır. Bunları gerçekleştirmek o kadar mı zor? O güzelim ova bir mikroklima iklimine sahip bir yer, Seracılık için bulunmaz bir yer’ dedi…
Aynı konuda görüş belirten Eski Enez İlçe Milli Eğitim Müdürü Zeki Sunar da ‘Arıtma suyunun Yenice ovasını sular hale getirilmesi, yer altı kuyularından çeltik sulamanın önünün kesilmesi gerekir. Bu bir devlet projesi olarak gerçekleştirilirse; Yeraltı sularımızın ömrünü uzatacaktır’ diyerek aynı görüşü destekledi.
Yapılan görüşmelerde tarımla uğraşan vatandaşlar ‘Yıllardır yılan hikayesine dönen ve gerçekleştirilemeyen yamaç arazi sulaması için yapılacak masraf yerine Enez, Gülçavuş, Sultaniçe ve diğer kıyı yerleşkelerinin ortak bir arıtma projesi ile hem arıtmanın yapılabileceğini hem de elde edilen tarıma elverişli suyun ziyan edilmeyeceğini” dile getirerek “ Evlerin harika resimlerle süslenerek güzel bir Sultaniçe görüntüsü yaratılması turizm için önemlidir. Ama öncelikle deniz kirliliğinin önlenmesi gerekir’ dediler.”


Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Mezuniyet Töreni, Balkan Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. İki oturum halinde düzenlenen törende, ilk oturumda 300, ikinci oturumda 300 olmak üzere toplam 600 öğrenci mezuniyet sevinci yaşadı.
Program, Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Orkestrası ve Korosunun verdiği konserle başladı.

Rektör Vekili Prof. Dr. Ahmet Muzaffer Demir, törende yaptığı konuşmada, Eğitim Fakültesinin köklü geçmişine dikkat çekerek öğrencilerin böyle bir fakülteden mezun olmalarının önemli bir ayrıcalık olduğunu ifade etti. Öğretmenlik mesleğinin toplum için büyük değer taşıdığını belirten Demir, mezunların mesleki başarıları ve toplum nezdinde kazanacakları güvenle bu değeri daha da güçlendireceklerini söyledi. Demir, mezunları tebrik ederek yaşamlarında ve meslek hayatlarında başarılar diledi.

Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa Tan ise başarının yalnızca akademik bilgiyle değil; cesaret, girişimcilik, etik değerlere bağlılık ve değişime uyumla mümkün olduğunu belirtti. Mezunların Trakya Üniversitesinden sadece diploma değil, aynı zamanda üniversitenin değerlerini de yanlarında götürdüklerini ifade eden Tan, mezunların edindikleri birikim ve değerlerle toplumda fark oluşturacak bireyler olarak önemli görevler üstleneceklerini vurguladı.
Rektör Yardımcısı ve Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Eylem Bayır da mezunların uzun ve yorucu bir eğitim sürecinin ardından diplomalarına kavuştuğunu belirterek bu diplomanın beraberinde önemli sorumluluklar da getirdiğini ifade etti. Öğretmenliğin yalnızca bilgi aktarmaktan ibaret olmadığını vurgulayan Bayır, bu mesleğin aynı zamanda insan yetiştirme sanatı olduğunu söyledi. Bayır, öğretmenlerin çocukların hayallerine yön veren ve geleceğin inşasında önemli rol üstlenen kişiler olduğunu belirterek mezunları tebrik etti ve meslek hayatlarında başarılar diledi.
Törende fakülte birincisi Hasret Uras, mezun öğrenciler adına yaptığı konuşmada eğitim hayatı boyunca kendilerine destek olan ailesine ve akademisyenlere teşekkür etti. Ayrıca kütük çakma seremonisi gerçekleştirildi.
Tören kapsamında, 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılında bilimsel araştırma projelerinde görev alan ve ulusal ile uluslararası yarışmalarda başarı elde eden öğrencilere ve danışmanlık yapan akademisyenlere teşekkür belgeleri takdim edildi.
Ardından fakülteyi dereceyle tamamlayan öğrencilere plaket ve başarı belgeleri verildi. Tören, mezun öğrencilerin meslek andını okuması ve kep atmasıyla sona erdi.
Törene, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Sedat Üstündağ, Genel Sekreter Hüseyin Türkel, dekanlar, akademisyenler, öğrenciler ve aileleri katıldı.


Okul Sporları Parkur Minik B, Minik A ve Küçükler İl Birinciliği Müsabakaları, Edirne Spor Salonu’nda gerçekleştirildi.
Müsabakalar sonunda dereceye giren sporcular şöyle:

MİNİK B KIZLAR
İkra Eslem Köksal
Elis Meriç
Selin Simya Çelik
MİNİK B ERKEKLER
Poyrazalp Uzun
Mir Efe Çığla
Yağız Koç
Kaan Kara
MİNİK A ERKEKLER
Yiğit Efe Bilgili
Egemen Karakoc
Atınç Göktaş
Utku Uskan
MİNİK A KIZLAR
Duru Yağcı
Aleyna Mahmutçepuoğlu
Defne Yağcı
Ayşe Rana Sezer
KÜÇÜK ERKEKLER
Kerem Çekiç
Miraç Efe Milet
Ahmet Palulu
Edirne Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü konuya ilişkin paylaşımında, “Müsabakalarda mücadele eden tüm sporcularımızı tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz” ifadelerini kullandı.


Eskişehir’de 23-24 Haziran 2026 tarihlerinde düzenlenen U20 Türkiye Atletizm Şampiyonası’nda, Edirne Sporcu Eğitim Merkezi (SEM) sporcusu Emir Ali Cengiz Oğuz, üç adım atlama branşında elde ettiği 14.70 metrelik derecesiyle Türkiye üçüncüsü oldu.
Edirne Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü, Emir Ali Cengiz Oğuz’in bu başarısını, “Sporcumuzu ve antrenörlerini tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz” diyerek kutladı.


İsmail DEMİRAY
Edirne’de 11 Haziran Perşembe günü başlayan Edirne Valiliği himayesinde Edirne Voleybol İl Temsilciliği’nce düzenlenen “2026 Yılı Kurum ve Kuruluşlar Voleybol Turnuvası” devam ediyor
Turnuvada dün akşam Açık Cezaevi – Keşan DOÇEK, DSİ (2) – TÜ Hastane ve TED Koleji – Karadenizliler Derneği takımları arasında oynanan karşılaşmalar gazetemiz baskıya girdiği saatlerde oynanması sebebiyle sonuçlarını daha sonra vereceğiz.
Turnuvaya 30 Haziran 2026 Salı gününden itibaren devam edilecek. Bu tarihte Edirne Spor Salonu’nda oynanacak 3 karşılaşmanın ardından turnuvaya daha sonraki günlerde Mimar Sinan Spor Salonu’nda devam edilecek.
1.SONUÇLAR
11 Haziran 2026
Çevre ve Şehircilik 2-0 Keşan DOÇEK
Tarım İl Müdürlüğü 2–0 Özel Harekat
Karadenizliler Derneği 2–0 DSİ (2)
2.SONUÇLAR
16 Haziran 2026
T.Ü. Hastane 0–2 Şehir Gönüllüleri Derneği
Öz Trakya 0–2 Yenimuhacir
Veteranlar 2–1 Emniyet Müdürlüğü
3.SONUÇLAR
17 Haziran 2026
DSİ (1) 2-0 Sosyal Hizmetler
Hasköylüler Derneği 2-1 Balkan Akademi
L Tipi Cezaevi 2-1 F Tipi Cezaevi
4.SONUÇLAR
18 Haziran 2026
Açık Cezaevi 0–2 Özel Harekat
İl Milli Eğitim Müdürlüğü 2–0 Zirai Karantina Müdürlüğü
Keşan DOÇEK 2–0 Tarım İl Müdürlüğü
5. SONUÇLAR
19 Haziran 2026
TED Koleji 0-2 Şehir Gönüllüleri Derneği
Karadenizliler Derneği 2-0 T.Ü. Hastane (H)
T.Ü. Aile Hekimliği 0-2 Emniyet Müdürlüğü
6. SONUÇLAR
23 Haziran 2026
Öz Trakya 0–2 Veteranlar
TÜ Dekanlık 0-2 Balkan Akademi
DSİ (1) 0-2 Hasköylüler Derneği
7. SONUÇLAR
Meriç Kaymakamlık 1-2 Zirai Karantina Müdürlüğü
L Tipi Cezaevi 1-2 İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Çevre ve Şehircilik 0-2 Tarım İl Müdürlüğü