
24 Haziran 2026 Çarşamba


Olgay GÜLER
Yenidan Refah Partisi (YRP) İl Başkanlığı tarafından, kentteki sivil toplum kuruluşlarıyla (STK) istişare ve değerlendirme toplantısı gerçekleştirildi.

YRP il başkanlığınca düzenlenen program, Karaağaç Mahallesi’nde gerçekleştirildi. Programa, partinin Genel Başkan Yardımcısı ve STK’larla İlişkiler Başkanı Bilal Yıldırım ve çok sayıda sivil toplum kuruluşunun temsilcisi katıldı. Toplantının açılış konuşmasını yapan Yeniden Refah Partisi Edirne İl Başkanı Hakan Çalışkan, sivil toplum kuruluşlarının toplum ile kamu kurumları arasında önemli bir köprü vazifesi gördüğünü belirtti.

İl Başkanı Çalışkan, açılıştaki konuşmasında, kendisinin de uzun yıllardır çeşitli sivil toplum kuruluşlarında görev aldığını ve halen iki derneğin başkanlığını yürüttüğünü söyledi. Sivil toplum kuruluşlarının toplumsal dayanışmayı güçlendiren, ortak aklın oluşmasına katkı sunan önemli yapılar olduğuna dikkat çeken Çalışkan, “Derneklerimizin görüşleri, önerileri ve değerlendirmeleri bizler için büyük önem taşımaktadır. Bu toplantının Edirne’miz, sivil toplum camiamız ve ülkemiz adına hayırlı sonuçlar doğurmasını temenni ediyorum.” dedi.

‘STK’LARIN GÖRÜŞLERİ BİZİM İÇİN KIYMETLİ’
Programda konuşan Yeniden Refah Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve STK’larla İlişkiler Başkanı Bilal Yıldırım, sivil toplum kuruluşlarının toplumun sorunlarının tespiti ve çözümünde önemli bir görev üstlendiğini ifade etti. Görev yaptığı her ilde sivil toplum kuruluşlarının temsilcileriyle bir araya gelmeye özen gösterdiğini belirten Yıldırım, “Sizlerle birlikte var olacağız. Ülkemizin sorunlarına birlikte çözüm üretmek zorundayız. STK’larımızın görüşleri ve önerileri bizim için son derece kıymetlidir” diye konuştu.

‘ÇÖZÜM ÜRETMEK VE GÜÇLÜ BAĞLAR KURMAK İSTİYORUZ’
Türkiye’nin karşı karşıya bulunduğu sosyal ve ekonomik sorunlara değinen Yıldırım, özellikle madde bağımlılığıyla mücadelede toplumun tüm kesimlerinin ortak hareket etmesi gerektiğini vurguladı. Emeklilerin yaşadığı ekonomik sıkıntılar ve üreticilerin beklentileri konusunda da değerlendirmelerde bulunan Yıldırım, sivil toplum kuruluşlarından gelen talep ve önerilerin ilgili mercilere ulaştırılması için çalışmalarını sürdüreceklerini ifade etti. Toplantıların yalnızca belirli zamanlarda yapılan programlarla sınırlı kalmaması gerektiğini belirten Yıldırım, sivil toplum kuruluşlarıyla sürekli iletişim ve iş birliği içerisinde olmak istediklerini söyledi. “Sadece konuşmak değil, çözüm üretmek ve güçlü bağlar kurmak istiyoruz.” diyen Yıldırım, STK temsilcilerinden gelecek her türlü görüş ve öneriyi dinlemeye, değerlendirmeye ve ilgili kurumlara taşımaya hazır olduklarını ifade etti.
Toplantı, soru-cevap ve istişare bölümüyle devam etti. Sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri görüş, öneri ve taleplerini Yeniden Refah Partisi yöneticileriyle paylaşma imkânı buldu.

ESNAF ZİYARETİ
Toplantının ardından Genel Başkan Yardımcısı Bilal Yıldırım, İl Başkanı Hakan Çalışkan ve beraberindeki heyet, Edirne’nin tarihi ve ticari merkezlerinden biri olan Alipaşa Çarşısı’nda esnaf ziyaretinde bulundu. Ziyaret kapsamında esnaflarla bir araya gelen heyet, hayırlı işler temennisinde bulunarak talep, öneri ve beklentileri dinledi. Esnafın yaşadığı ekonomik sorunlar, artan maliyetler ve ticari hayata ilişkin değerlendirmeler üzerine karşılıklı görüş alışverişinde bulunuldu. Yeniden Refah Partisi heyeti, esnafın ülke ekonomisinin temel taşlarından biri olduğunu vurgulayarak, üretimin, ticaretin ve istihdamın güçlendirilmesine yönelik çözüm önerilerini paylaşırken vatandaşlarla da sohbet ederek görüş ve taleplerini dinledi.