DOLAR 46,4819 0.03%
EURO 53,0724 -0.14%
ALTIN 6.152,37-1,75
BIST 14.559,05-1,16%
BITCOIN 2899572-2,72%
Edirne
23°

AÇIK

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

Uyuşturucuda dev operasyon

Uyuşturucuda dev operasyon
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Edirne’nin de aralarında bulunduğu 76 ilde uyuşturucu madde satıcılarına yönelik son 2 haftada düzenlenen operasyonlarda 1.926 şüpheli yakalanırken, 976’sı tutuklanırken, 376’sı hakkında adli kontrol hükümleri uygulandı.

Geçerli görselin alternatif metni yok. Dosya adı: uyus-3.jpg

Emniyet Genel Müdürlüğü Narkotik Suçlarla Mücadele Başkanlığı ve Cumhuriyet Başsavcılıkları koordinesinde; İl Emniyet Müdürlükleri Narkotik Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüklerince uyuşturucu madde ticareti yapan şahıslara yönelik operasyonlar gerçekleştirildi.

2 bin 889 ekip, 5 bin 455 personel, 25 hava aracı ve 53 narkotik dedektör köpeğinin katılımıyla gerçekleştirilen operasyonlar sonucunda 1 ton 707 kilogram uyuşturucu madde ve 2 milyon 156 bin 215 adet uyuşturucu hap ele geçirildi.

Bursa, Niğde, Gaziantep, Kırıkkale, İstanbul, Ordu, İzmir, Trabzon, Adana, Düzce, Ankara, Tokat, Antalya, Yozgat, Konya, Isparta, Manisa, Kırklareli, Samsun, Karabük, Mersin, Adıyaman, Şanlıurfa, Afyonkarahisar, Tekirdağ, Rize, Balıkesir, Yalova, Muğla, Edirne, Kayseri, Erzincan, Hatay, Kırşehir, Denizli, Kilis, Diyarbakır, Nevşehir, Kocaeli, Şırnak, Osmaniye, Sinop, Uşak, Bingöl, Eskişehir, Burdur, Malatya, Hakkâri, Sakarya, Kastamonu, Sivas, Muş, Kahramanmaraş, Zonguldak, Batman, Bilecik, Amasya, Bitlis, Elazığ, Bolu, Aydın, Kars, Van, Artvin, Çorum, Siirt, Aksaray, Erzurum, Kütahya, Ağrı, Mardin, Bayburt, Çanakkale, Çankırı, Karaman ve Giresun’da düzenlenen operasyonlarda 1.926 şüpheli yakalandı.

Yakalanan şüphelilerden 976’sı tutuklanırken, 376’sı hakkında adli kontrol hükümleri uygulandı. Diğer şüphelilerin işlemleri devam ediyor.

Kahraman polislerimizi, Başkanlığımızı, Cumhuriyet Başsavcılıklarımızı ve emeği geçenleri tebrik ediyoruz.

Devamını Oku

EFOD’tan Yunanistan’da sergi

EFOD’tan Yunanistan’da sergi
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Edirne Fotoğraf Sanatı Derneği (EFOD) ile Yunanistan’ın Aleksandrapoli kentinde faaliyet gösteren Trakya Yaratıcı Fotoğrafçılık Derneği arasında yaklaşık 15 ay önce imzalanan ortak iş birliği protokolü kapsamında yürütülen “Karşılıklı Bakışlar” adlı uluslararası fotoğraf projesi ilk sergisiyle sanatseverlerle buluşuyor.

Koordinatörlüklerini EFOD Başkanı Serdar İyiiz ile Trakya Yaratıcı Fotoğrafçılık Derneği Başkanı Dimosthenis Karageorgiou’nun yürüttüğü uzun soluklu ortak fotoğraf çalışmasının ilk sergisi, 27 Haziran Cumartesi günü Aleksandrapoli’de ziyarete açılacak. Serginin resmi açılışı ise 28 Haziran Pazar günü saat 20.00’de Aleksandrapoli Belediye Başkanı’nın katılımıyla gerçekleştirilecek.

Türkiye ve Yunanistan’ın iki komşu ülke olarak ortak kültürel değerler etrafında buluşmasını amaçlayan proje kapsamında, her iki derneğin üyelerine ait fotoğraf çalışmaları sanatseverlerin beğenisine sunulacak. Proje çerçevesinde açılması planlanan ikinci sergi ise sonbahar aylarında Edirne Belediyesi Atatürk Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilecek.

Bu anlamlı iş birliğinin kurulmasında önemli katkılar sunan eski Yunanistan Edirne Konsolosu Aris Radiopoulos da proje sürecinde iki derneğin bir araya gelmesine öncülük eden ve ilişkilerin gelişmesine destek veren isimlerden biri oldu. Kültür ve sanat aracılığıyla kurulan bu dostluk köprüsü, iki komşu ülke halkları arasındaki karşılıklı anlayış ve yakınlaşmaya da katkı sağlamayı hedefliyor.

Başkan Serdar İyiiz, EFOD olarak sergide yeralacak 60 adet olan sergi fotoğrafları da Yunan fotoğrafçı dostlarına teslim ettiklerini paylaştı.

Her iki derneğin üyeleri, fotoğraf odaklı bu iş birliğinin yalnızca kültürel etkileşime değil, aynı zamanda Türkiye ve Yunanistan halkları arasındaki barış, dostluk ve dayanışmanın güçlenmesine de katkı sağlayacağına inanıyor.

Proje kapsamında gerçekleştirilen sergi, fotoğraf baskıları, çerçeveleme çalışmaları, katalog hazırlıkları, ulaşım ve konaklama gibi tüm giderler, her iki derneğin üyeleri tarafından karşılanıyor.Efod Yunanistan Atölyesi Fotoğrafçıları ve dernek üyeleri sergi açılışına kendi imkanlarıyla  tuttukları bir otobüsle gideceklerdir.Tamamen gönüllülük esasına dayalı olarak sürdürülen bu çalışma, sınır ötesi kültürel dayanışmanın önemli bir örneğini oluşturuyor.

EFOD, gelecekte benzer uluslararası fotoğraf projelerini Balkan ülkelerindeki diğer fotoğraf dernekleriyle de hayata geçirerek kültürel iş birliklerini geliştirmeyi hedefliyor.

Dernek yetkilileri, 28 Haziran’da yolu Aleksandrapoli’ye düşen tüm üyeleri ve sanatseverleri “Karşılıklı Bakışlar” sergisinin açılışında birlikte olmaya davet etti.

Devamını Oku

TREDAŞ’a Altın Ödül

TREDAŞ’a Altın Ödül
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Geçerli görselin alternatif metni yok. Dosya adı: tredas-1.jpg

Trakya Elektrik Dağıtım A.Ş. (TREDAŞ) ve Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) 1. Bölge Müdürlüğü iş birliğiyle yürütülen “Trakya’nın Kuşlarını Halkalıyoruz” projesi, pazarlama ve iletişim dünyasının prestijli ödüllerinden Brandverse Awards 2026’da altın ödülün sahibi oldu.

TREDAŞ, Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) 1. Bölge Müdürlüğü iş birliğiyle hayata geçirilen “Trakya’nın Kuşlarını Halkalıyoruz” projesi ödülleri toplamaya devam ediyor. Proje, 19 Haziran’da Hilton İstanbul Bomonti Hotel & Conference Center’da düzenlenen Brandverse Awards ödül töreninde Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik alanında, “Hedefler İçin Ortaklıklar” kategorisinde altın ödüle layık görüldü.

Trakya’nın sembol türlerinden leylekler ve şah kartallar başta olmak üzere bölgedeki kuş türlerini korumayı amaçlayan proje, doğa ile uyumlu enerji yönetimi ve biyoçeşitliliğin korunmasına odaklanıyor. Elektrik hatlarından kaynaklanabilecek olumsuz etkilerin azaltılmasını ve kuşlar için güvenli göç koridorlarının oluşturulmasını sağlayan çalışma, aynı zamanda kuş konmaları kaynaklı olası kesintilerin de önüne geçerek bölgedeki enerji arz güvenliğini artırıyor.

Doğayla uyumlu enerji altyapılarının yaygınlaştırılmasını hedefleyen projenin ilk yılında, 47 leylek ve 11 şah kartal halkalanarak göç yolları ve yaşam alışkanlıkları izlemeye alındı. Proje kapsamında yalnızca teknik uygulamalarla sınırlı kalınmayıp, kırsal bölgelerde düzenlenen halk bilgilendirme toplantılarıyla vatandaşlar ve muhtarlarla bir araya gelinerek kuşların korunması, güvenli göç koridorlarının önemi ve biyoçeşitliliğin sürdürülebilirliği konusunda farkındalık çalışmaları da gerçekleştirildi. Projenin 5 yıllık vizyonu kapsamında ise toplamda 500 leylek ve 100 şah kartalın halkalanarak izlenmesi ve koruma çalışmalarının toplumun katkısıyla daha da güçlendirilmesi hedefleniyor.

“Doğa koruma bilincini tüm bölgede güçlendirmeyi sürdüreceğiz”

Ödülle ilgili değerlendirmede bulunan TREDAŞ Genel Müdürü Necati Ergin, “Göçmen kuşların en önemli göç yollarından biri olan Trakya Bölgesi’nde hayata geçirdiğimiz projemizle hem kuşların doğal yaşamını koruyor hem de bölge halkına kesintisiz enerji sunuyoruz. Değerli paydaşımız DKMP 1. Bölge Müdürlüğü ile iş birliği içinde yürüttüğümüz bu doğa dostu çalışmanın böylesine anlamlı bir ödüle layık görülmesinden büyük mutluluk ve gurur duyuyoruz. İnanıyoruz ki doğayı korumak ancak birlikte mümkün. ‘Doğa varsa biz varız’ anlayışıyla, enerji dağıtım hizmetinin ötesine geçerek çevre ve toplum için değer üretmeye, güçlü iş birlikleriyle doğa koruma bilincini yaygınlaştırmaya devam edeceğiz” dedi.

Devamını Oku

23 Haziran 2026 Salı Hudut Gazetesi

23 Haziran 2026 Salı Hudut Gazetesi
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Devamını Oku

Emlak satışında ‘avukat’ dönemi!

Emlak satışında ‘avukat’ dönemi!
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Geçerli görselin alternatif metni yok. Dosya adı: konut-cekver-2.jpeg

Olgay GÜLER

Edirne Emlak Müşavirleri Derneği Başkanı Serhat Çeker, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde (TBMM) görüşülerek uygulamaya konulması beklenen 12’nci yargı paketiyle, 30 milyonun üzerindeki taşınmaz alım-satımında getirilen ‘avukatla temsil’ zorunluluğunun, gereksiz olduğunu söyledi.

Adalet Bakanlığı tarafından hazırlanan 12’inci yargı paketiyle, bir çok düzenlemeyi de beraberinde getirecek. Söz konusu yargı paketi, tapu işlemlerinde de önemli değişiklikler içeriyor. Düzenlemeye göre, 30 milyon TL’nin üzerindeki taşınmaz alım satımında avukatla temsil zorunluluğunun gelmesi bekleniyor. Söz konusu düzenlemeyi değerlendiren Edirne Emlak Müşavirleri Derneği Başkanı Serhat Çeker, hem emlakçıların, hem de tapu görevlilerin zaten gerekli kontrolleri alım satım anında yaptığını dile getirerek, gereksiz olduğunu söyledi.

‘OLUMSUZLUK VARSA ZATEN TAPU DAİRESİ UYARIYOR’

Tapudaki alım satım işlemlerinde, tüm olumsuzlukların göründüğünü dile getiren Çeker, “Normalinde baktığımız zaman alıcı, satıcı ve bunu pazarlayan emlak komisyoncusu var. Bir emlak komisyoncusu burada işlemleri yaptığı için zaten parasını alacak. Yargı paketinde açıklanan, 30 milyonun üzerindekilerinde satışlarda, zaten tapuda sıkıntılı bir durum olduğunda tapu dairesi hemen diyor ki ‘tapuda şerh var, satılamaz’ diyor veya ‘tapuda kamu haczi var satılamaz’ diyor. Zaten tapu dairesi uyarıyor. Bu şekilde olduğu zaman, satış zaten olmuyor, bunu çözmen gerekiyor. Bunu çözerken de zaten bunları çalışmalarını emlakçılar yapıyor” dedi.

‘GEREKSİZ GÖRÜYORUM’

Uygulamayı ‘gereksiz’ olarak değerlendiren Çeker, “Bu durum ne kazandırır, ne kaybettirir? Bir kere masrafın üzerine ek bir masraf çıkar. Faydası da şu olur; hukuksal açıdan takibi olacak. Bu şekilde olduktan sonra yarın öbür gün bir sıkıntılı bir durum olduğunda avukat da müdahil olmuş olacak. Avukat, ‘bu işe ben de imza atıyorum’ derken ne yapmış incelemeleri daha fazla yapacak. Tedbirini almak için o da inceleme durumuna girecek. Zaten bu incelemeyi biz yapıyoruz, artı tapu da yapıyor. Yani gereksiz görüyorum. Zaten problemli bir durum olduğu zaman tapuda zaten bunu çözmek için bir girişim yapıyorsun. Yani mecburiyete niye koyuyorsun bunu?” diye konuştu. 

‘YÜKSEK BİR GİDER ÇIKACAK’

Çeker, uygulamayla emlak alacak kişiye ek masraf çıkacağını belirterek, “Zaten orada alım satımlarda, döner sermayede, devlete ayrı bir para yatırılıyor, döner sermayesi ayrılıyor, emlakçı komisyonu ayrı alıyor. Burada ne oluyor? Birçok paralar yatırılıyor. Bir de üstüne avukat parası eklenecek. Emlakçı yüzde iki alıyorsa, avukat da diyecek ki yüzde 2 de bana ödeyeceksiniz. Bir taraftan alım satımlar zaten yüksek. Meblağa vurduğun zaman 30 milyonun üzerindeki bir satışta masraf hanesine baktığımız zaman, gider hanesine baktığımız zaman bayağı yüksek bir rakam çıkacak” şeklinde konuştu.

Devamını Oku
Özhanlar Mobilya