
23 Haziran 2026 Salı


Trakya Elektrik Dağıtım A.Ş. (TREDAŞ) ve Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) 1. Bölge Müdürlüğü iş birliğiyle yürütülen “Trakya’nın Kuşlarını Halkalıyoruz” projesi, pazarlama ve iletişim dünyasının prestijli ödüllerinden Brandverse Awards 2026’da altın ödülün sahibi oldu.
TREDAŞ, Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) 1. Bölge Müdürlüğü iş birliğiyle hayata geçirilen “Trakya’nın Kuşlarını Halkalıyoruz” projesi ödülleri toplamaya devam ediyor. Proje, 19 Haziran’da Hilton İstanbul Bomonti Hotel & Conference Center’da düzenlenen Brandverse Awards ödül töreninde Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik alanında, “Hedefler İçin Ortaklıklar” kategorisinde altın ödüle layık görüldü.
Trakya’nın sembol türlerinden leylekler ve şah kartallar başta olmak üzere bölgedeki kuş türlerini korumayı amaçlayan proje, doğa ile uyumlu enerji yönetimi ve biyoçeşitliliğin korunmasına odaklanıyor. Elektrik hatlarından kaynaklanabilecek olumsuz etkilerin azaltılmasını ve kuşlar için güvenli göç koridorlarının oluşturulmasını sağlayan çalışma, aynı zamanda kuş konmaları kaynaklı olası kesintilerin de önüne geçerek bölgedeki enerji arz güvenliğini artırıyor.
Doğayla uyumlu enerji altyapılarının yaygınlaştırılmasını hedefleyen projenin ilk yılında, 47 leylek ve 11 şah kartal halkalanarak göç yolları ve yaşam alışkanlıkları izlemeye alındı. Proje kapsamında yalnızca teknik uygulamalarla sınırlı kalınmayıp, kırsal bölgelerde düzenlenen halk bilgilendirme toplantılarıyla vatandaşlar ve muhtarlarla bir araya gelinerek kuşların korunması, güvenli göç koridorlarının önemi ve biyoçeşitliliğin sürdürülebilirliği konusunda farkındalık çalışmaları da gerçekleştirildi. Projenin 5 yıllık vizyonu kapsamında ise toplamda 500 leylek ve 100 şah kartalın halkalanarak izlenmesi ve koruma çalışmalarının toplumun katkısıyla daha da güçlendirilmesi hedefleniyor.
“Doğa koruma bilincini tüm bölgede güçlendirmeyi sürdüreceğiz”
Ödülle ilgili değerlendirmede bulunan TREDAŞ Genel Müdürü Necati Ergin, “Göçmen kuşların en önemli göç yollarından biri olan Trakya Bölgesi’nde hayata geçirdiğimiz projemizle hem kuşların doğal yaşamını koruyor hem de bölge halkına kesintisiz enerji sunuyoruz. Değerli paydaşımız DKMP 1. Bölge Müdürlüğü ile iş birliği içinde yürüttüğümüz bu doğa dostu çalışmanın böylesine anlamlı bir ödüle layık görülmesinden büyük mutluluk ve gurur duyuyoruz. İnanıyoruz ki doğayı korumak ancak birlikte mümkün. ‘Doğa varsa biz varız’ anlayışıyla, enerji dağıtım hizmetinin ötesine geçerek çevre ve toplum için değer üretmeye, güçlü iş birlikleriyle doğa koruma bilincini yaygınlaştırmaya devam edeceğiz” dedi.













Olgay GÜLER
Edirne Emlak Müşavirleri Derneği Başkanı Serhat Çeker, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde (TBMM) görüşülerek uygulamaya konulması beklenen 12’nci yargı paketiyle, 30 milyonun üzerindeki taşınmaz alım-satımında getirilen ‘avukatla temsil’ zorunluluğunun, gereksiz olduğunu söyledi.
Adalet Bakanlığı tarafından hazırlanan 12’inci yargı paketiyle, bir çok düzenlemeyi de beraberinde getirecek. Söz konusu yargı paketi, tapu işlemlerinde de önemli değişiklikler içeriyor. Düzenlemeye göre, 30 milyon TL’nin üzerindeki taşınmaz alım satımında avukatla temsil zorunluluğunun gelmesi bekleniyor. Söz konusu düzenlemeyi değerlendiren Edirne Emlak Müşavirleri Derneği Başkanı Serhat Çeker, hem emlakçıların, hem de tapu görevlilerin zaten gerekli kontrolleri alım satım anında yaptığını dile getirerek, gereksiz olduğunu söyledi.

‘OLUMSUZLUK VARSA ZATEN TAPU DAİRESİ UYARIYOR’
Tapudaki alım satım işlemlerinde, tüm olumsuzlukların göründüğünü dile getiren Çeker, “Normalinde baktığımız zaman alıcı, satıcı ve bunu pazarlayan emlak komisyoncusu var. Bir emlak komisyoncusu burada işlemleri yaptığı için zaten parasını alacak. Yargı paketinde açıklanan, 30 milyonun üzerindekilerinde satışlarda, zaten tapuda sıkıntılı bir durum olduğunda tapu dairesi hemen diyor ki ‘tapuda şerh var, satılamaz’ diyor veya ‘tapuda kamu haczi var satılamaz’ diyor. Zaten tapu dairesi uyarıyor. Bu şekilde olduğu zaman, satış zaten olmuyor, bunu çözmen gerekiyor. Bunu çözerken de zaten bunları çalışmalarını emlakçılar yapıyor” dedi.
‘GEREKSİZ GÖRÜYORUM’
Uygulamayı ‘gereksiz’ olarak değerlendiren Çeker, “Bu durum ne kazandırır, ne kaybettirir? Bir kere masrafın üzerine ek bir masraf çıkar. Faydası da şu olur; hukuksal açıdan takibi olacak. Bu şekilde olduktan sonra yarın öbür gün bir sıkıntılı bir durum olduğunda avukat da müdahil olmuş olacak. Avukat, ‘bu işe ben de imza atıyorum’ derken ne yapmış incelemeleri daha fazla yapacak. Tedbirini almak için o da inceleme durumuna girecek. Zaten bu incelemeyi biz yapıyoruz, artı tapu da yapıyor. Yani gereksiz görüyorum. Zaten problemli bir durum olduğu zaman tapuda zaten bunu çözmek için bir girişim yapıyorsun. Yani mecburiyete niye koyuyorsun bunu?” diye konuştu.
‘YÜKSEK BİR GİDER ÇIKACAK’
Çeker, uygulamayla emlak alacak kişiye ek masraf çıkacağını belirterek, “Zaten orada alım satımlarda, döner sermayede, devlete ayrı bir para yatırılıyor, döner sermayesi ayrılıyor, emlakçı komisyonu ayrı alıyor. Burada ne oluyor? Birçok paralar yatırılıyor. Bir de üstüne avukat parası eklenecek. Emlakçı yüzde iki alıyorsa, avukat da diyecek ki yüzde 2 de bana ödeyeceksiniz. Bir taraftan alım satımlar zaten yüksek. Meblağa vurduğun zaman 30 milyonun üzerindeki bir satışta masraf hanesine baktığımız zaman, gider hanesine baktığımız zaman bayağı yüksek bir rakam çıkacak” şeklinde konuştu.


Lalapaşa’nın doğal güzelliklerini, kültürel değerlerini ve kırsal turizm potansiyelini tanıtmak amacıyla düzenlenen 2. Lalapaşa Lavanta ve Bal Festivali, 20-21 Haziran 2026 tarihlerinde Çallıdere Şahinpaşa Bal Ormanı’nda gerçekleştirildi. “Edirne Lavanta Tarla Günleri” kapsamında düzenlenen festivalin ev sahipliğini S.S. Lalapaşa Kadın Emeği Girişimciler Üretim ve İşletme Kooperatifi üstlendi.

“Fatih’in Sofrasından Günümüze” sloganıyla düzenlenen festivalde ziyaretçiler, yaşlı meşe ağaçlarının gölgesinde ve tıbbi aromatik bitki üretim alanlarının arasında lavanta kokuları eşliğinde sanat, müzik ve doğayla iç içe bir atmosfer yaşadı.
Festival programı, kooperatif tarafından Kalkansöğüt Köyü’nde kurulan bal dolum tesisinin açılışıyla başladı. Açılışın ardından bal tadımı etkinliği düzenlenirken, katılımcılar lavanta tarlalarını gezme fırsatı buldu.

Bulgaristan sınırına ve Avrupa Birliği topraklarına yalnızca 1 kilometre mesafede bulunan meralık alanda gerçekleştirilen etkinlikler, Edirne Belediyesi Bando Takımı’nın renkli melodileriyle başladı. Program kapsamında Bursa Uludağ Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Metin Güldağ, bal ve arıcılık üzerine bilgilendirici bir konuşma yaptı. Bursa’dan festivale katılan Feriha Uyar Teknik Lisesi Halk Oyunları Ekibi ise sergilediği gösterilerle büyük beğeni topladı.
Etkinlikler, Edirne Belediyesi Meriç Ritim Grubu’nun enerjik performansıyla devam etti. Festival alanına gelen çocuklar ve ziyaretçiler lavanta tarlalarında fotoğraf çektirirken, kooperatif üyelerinin hazırladığı yöresel ikramların tadına baktı. Programın sonunda ise Eylül ve Grup Proses sahne alarak festivale müzik dolu bir kapanış yaptı.
Lavanta üretimi ve arıcılığın kırsalda gelişmesine katkı sağlamayı hedefleyen festival, aynı zamanda Lalapaşa’nın kırsal turizm potansiyelinin tanıtılmasına da önemli destek sunuyor. Trakların eski yerleşim alanlarından biri olan bölgede düzenlenen etkinlikler sayesinde ziyaretçiler hem doğayla buluştu hem de yöreye özgü ürünleri yakından tanıma imkânı elde etti.

Lalapaşa Belediye Başkanı Sezgin Geldi ve Edirne’deki çok sayıda kamu kurumu temsilcisinin katılımıyla renklenen festival; Lalapaşa Belediyesi, Edirne Tanıtım ve Turizm Derneği ile Çallıdere, Büyünlü ve Doğanköy köy muhtarlıklarının güçlü destekleriyle gerçekleştirildi.
Lalapaşa Kadın Emeği Girişimciler Üretim ve İşletme Kooperatifi Başkanı Gönül Danışman, kooperatif olarak kısa sürede önemli çalışmalar gerçekleştirdiklerini belirterek şu ifadeleri kullandı:

“Lalapaşa’da kadın emeğini merkeze alan üretim ve kırsal kalkınma çalışmalarında önemli mesafeler kat ettik. Amacımız, ilçemizin tarımsal üretim gücünü, doğal güzelliklerini ve kültürel değerlerini daha geniş kitlelere tanıtmak. Tarım ve turizmi bir araya getiren sürdürülebilir bir kalkınma modeli oluşturmaya çalışıyoruz. Lavantaların çiçek açtığı bu özel dönemde düzenlenen Edirne Lavanta Tarla Günleri kapsamında gerçekleştirdiğimiz festivalimize destek veren tüm kurum ve kuruluşlara, sanatçılara, gösteri ekiplerine ve ziyaretçilerimize teşekkür ediyoruz.”
Danışman, kırsalın geleceğinin tarım, turizm ve üretimin birlikte geliştirilmesinden geçtiğini vurgulayarak, “Başta arıcılık olmak üzere tarımsal üretim ve kırsal turizm alanlarında büyük bir potansiyele sahibiz. Bu potansiyelin değerlendirilmesinde kadınların emeği ve üretkenliği çok önemli bir rol üstleniyor. Kırsal kalkınmanın en güçlü aktörlerinden biri kadınlardır ve biz de bu anlayışla çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.


Olgay GÜLER
Trakya Üniversitesi (TÜ) İpsala Meslek Yüksekokulu tarafından 2025-2026 eğitim ve öğretim yılı sonunda düzenlenen törenle öğrenciler, kep atarak mezuniyet coşkusu yaşadı.

TÜ İpsala Meslek Yüksekokulu 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Mezuniyet Töreni, bu yıl ilk kez İpsala Belediyesi tarafından ilçeye kazandırılan İpsala AVM Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. İlçe protokolü, askeri ve emniyet idarecileri, akademisyenler, öğrenciler ve ailelerin yoğun katılım gösterdiği törende genç profesyoneller keplerini geleceğe büyük bir gururla fırlattı.

‘NİTELİKLİ TEKNİK İNSAN GÜCÜ YETİŞTİRMEYE DEVAM EDİYORUZ’
Törende konuşan İpsala Meslek Yüksekokulu Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Hayati Arda, okulun kurulduğu günden bu yana binlerce mezun vererek bölgenin ve ülkenin ihtiyaç duyduğu nitelikli teknik insan gücünü yetiştirmeyi kararlılıkla sürdürdüğünü ifade etti. Öğrencilerin eğitimleri boyunca özellikle teknoloji, mekatronik ve uygulamalı bilimler alanlarında edindikleri güçlü bilgi, beceri ve mesleki deneyimlerle iş hayatına tam donanımlı ve hazır hale geldiklerini belirten Arda, tüm mezunlara kariyer yolculuklarında başarılar diledi.

‘GELECEĞİN GÜÇLÜ TÜRKİYESİ SİZLERİN OMUZLARINDA YÜKSELECEK’
TÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa Tan, Trakya Üniversitesi’nin sadece diploma veren bir kurum olmadığını söyledi. Üniversitenin öğrencilerini mesleki donanımın yanı sıra etik değerlerle, güçlü bir toplumsal sorumluluk bilinciyle ve hayat boyu öğrenme vizyonuyla yarınlara hazırladığını dile getiren Tan, mezunları ve bu süreçte en büyük fedakarlığı gösteren ailelerini tebrik etti. Prof. Dr. Mustafa Tan; gençlerin dinamizmi, azmi ve kararlılığı sayesinde ülkenin geleceğinde çok önemli başarılara imza atacaklarına yürekten inandığını belirtti.
Mezun öğrenciler adına dönem ve Laboratuvar Teknolojisi Bölümü birincisi Medine Yıldırım konuştu. Yıldırım, eğitim hayatı boyunca karşılaştığı zorlukları büyük bir azimle aştığını belirtip Yıldırım; başarısında en büyük pay sahibi olan ailesine, öğrenci arkadaşlarına ve akademisyenlere teşekkür etti.

DERECEYE GİREN İLK ÜÇ ÖĞRENCİYE ÖZEL ÖDÜL
İlk üçe giren başarılı öğrencilere İpsala Kaymakamlığı ve İpsala Belediyesi tarafından özel ödülleri ve hediyeleri takdim edildi. İlçe yönetiminin başarılı gençleri teşvik etmek amacıyla hazırladığı ödüller, Belediye Başkanı Mehmet Kerman tarafından takdim edilerek öğrencilerin başarıları onurlandırıldı.