Müzeler Günü kutlanıyor

Edirne Valiliği’nce “Bölünmüş Bir Dünyayı Birleştiren Müzeler” temasıyla kutlanacak 18 Mayıs Uluslararası Müzeler Günü kapsamında pekçok etkinlik gerçekleştirilecek.

Edirne Müzesi, Balkan Tarihi Müzesi ve Türk İslam Eserleri Müzesi 18 Mayıs Pazartesi günü saat 19.00’a kadar ziyaretçilerini ağırlarken, Necmi İğe Evi Etnografya Müzesi ise saat 17.30’a kadar gezilebilecek.

18 Mayıs Uluslar arası Müzeler Günü dolayısıyla bugün saat 14.00’te Necmi İğe Evi Etnografya Müzesi’nde “Kaybolan meslekler” konulu sergi düzenlenecek. Sergi 19 Haziran tarihine kadar açık kalacak.

Bu arada Müze Uzmanı Mustafa Karakoç tarafından bugün saat 14.30’da Necmi İğe Evi Etnografya Müzesi’nde “Edirne Müzesi Kurucularından Neci İğe Kimdir/” konulu bir sunum gerçekleştirilecek.

18 Mayıs Uluslar arası Müzeler Günü dolayısıyla bugün saat 10.00’dan itibaren ilk ve orta dereceli okul öğrencilerine yönelik  Selimiye Vakıf Müzesi, Fatih Sultan Mehmet Müzesi, Edirne Kent Müzesi, Türk İslam Eserleri Müzesi, Sultan Beyazid Külliyesi Sağlık müzesi, Doğa Tarihi Müzesi, İlhan Koman Resim Heykel Müzesi, Balkan Tarihi Müzesi, Peykler Medresesi Mimar Sinan Genç Ofis, Şükrüpaşa Anıtı, Deveci Han Kültür Merkezi, Sarayiçi Kırkpınar Alanı, Edirne Kültür Varlıkları Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü Binası, Edirne Devlet Türk Müziği ve Rumeli Müzikleri Topluluğu Binası, Ekmekçizade Kervansarayı, Milli Mücadele Lozan Müzesi, Selimiye Camii ziyareti gerçekleştirilecek, atölyeler düzenlenecek.

Edirne’de basketbol şöleni

Türkiye Basketbol Federasyonu’nun 2025-2026 sezonu Yurt İçi Faaliyetleri programı kapsamında yer alan U16 Kızlar Türkiye Şampiyonası 18–24 Mayıs tarihleri arasında Edirne’de gerçekleştirilecek.

Türkiye Basketbol Federasyonu’nun 2025-2026 sezonu Yurt İçi Faaliyetleri programı kapsamında düzenlediği U16 (Erkek-Kız) Türkiye Şampiyonaları erkeklerde Konya, kızlarda ise Edirne’de düzenlenecek.

Edirne’de 4 grupta düzenlenecek U16 Kızlar Türkiye Şampiyonası’nda toplam 16 takım mücadele edecek. Karşılaşmalar Mimar Sinan Spor Salonu ve Edirne Yeni Spor Salonu’nda yapılacak. Gruplar şu şekilde oluştu:

A Grubu:

Fenerbahçe A

Samsun Canik Belediye

İzmir Gelecek Academy

Ankara TED Kolejliler

B Grubu:

Ankara Çankaya Üniversitesi

İstanbul Emlak Konut A

 İzmit Zirve

Ankara Nesibe Ayrın

C Grubu:

Ankara BOTAŞ

ÇBK Mersin

Ankara Gallardo

Çaykur Rize

D Grubu:

Fenerbahçe B

Bursa Nilüfer Belediye

Eskişehir Çağdaş Kolejliler

İstanbul Emlak Konut B

SAROS’DA YENİ HESAP

4 Mayıs 2026 tarihli Hudut’tan bir haber:

“Saros’a ‘mavi bayrak’ hamlesi!

Edirne Valisi Yunus Sezer, bölgede en az bir plajın mavi bayrak alması için öneride bulunurken, turizm paydaşları da destek verdi. Toplantıda Saros için mavi bayrak çalışmalarının hız kazanması konusunda fikir birliği oluştu.”

**

Derken…

14 gün sonra, yani bugünkü Hudut’ta Saros ile ilgili bir başka haber:

“Saros YEKA adayı!

Türkiye’nin ilk deniz üstü rüzgâr Yenilenebilir Enerji Kaynak Alanları (YEKA) için önemli bir gelişme yaşandı. Yatırım için belirlenen 4 alana dair Deniz Üstü Rüzgar Enerjisine Dayalı Aday YEKA İlanı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının resmi internet sitesinde yayınlandı. Söz konusu alanlardan biri de yaklaşık 173 kilometrekarelik bölümü dahil edilen Saros Körfezi oldu.”

**

Bir sabah uyanıyoruz…

Haritanın üzerinde kırmızı çizgiler belirivermiş.

Saros Körfezi’nin açıklarında artık yeni bir “enerji sahası” belirlenmiş.

Adı da oldukça teknik:

“Yenilenebilir Enerji Kaynak Alanı.”

Kısaca YEKA.

**

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın 13 Mayıs 2026 tarihli duyurusuna göre, Türkiye’nin deniz üstü rüzgar enerjisi hedefleri kapsamında Saros Körfezi de aday alan ilan edildi.

Şimdilik aday yani!

Yaklaşık 173 kilometrekarelik bir deniz alanından söz ediliyor.

Şimdi bölge insanı doğal olarak soruyor:

“Bu ne demek?”

“Denizin ortasına ne yapılacak?”

“Balıkçılık bitecek mi?”

“Turizm etkilenir mi?”

“Yoksa bu gerçekten temiz enerji adına önemli bir adım mı?”

Aslında mesele tam da burada başlıyor.

Çünkü bu konu yalnızca enerji meselesi değil.

Aynı zamanda yaşam alanı meselesi.

**

Bugün Avrupa’nın birçok ülkesinde deniz üstü rüzgar santralleri kuruluyor.

Dev türbinler denizin ortasına yerleştiriliyor.

Rüzgârdan elektrik üretiliyor.

Kağıt üzerinde kulağa oldukça modern geliyor.

Karbon salımı azalıyor.

Fosil yakıta bağımlılık düşüyor.

Enerji ithalatı azalıyor.

Yani Ankara’dan bakınca tablo oldukça parlak.

Ama Saros’a kıyısı olan bir köy kahvesinden ya da  yazlıklardan bakınca tablo o kadar parlak görünmüyor.

Çünkü Saros Körfezi sıradan bir deniz parçası değil.

Yıllardır temizliğiyle övünülen, dalış turizmiyle öne çıkan, balıkçılığıyla geçim sağlanan, yazın nüfusu katlanan bir bölge.

Şimdi insanlar haklı olarak şunu merak ediyor:

“Bu türbinler tam olarak nereye kurulacak?”

“Kıyıdan görünecek mi?”

“Deniz yaşamına etkisi ne olacak?”

“Balık göç yolları değişecek mi?”

“Dip yapısı zarar görecek mi?”

Henüz ortada net cevaplar yok.

Çünkü bakanlığın açıklamasında yalnızca “aday alan” deniliyor.

Yani süreç yeni başlıyor.

**

İşte tam da bu yüzden şimdi konuşmak gerekiyor.

İş işten geçtikten sonra değil.

Türkiye’de genellikle büyük projelerin ortak bir kaderi var.

Önce “yatırım” deniliyor.

Sonra “milli mesele” deniliyor.

Ardından yöre halkına yeterince anlatılmadan süreç ilerliyor.

İnsanlar soru sorunca da bir anda “yatırım karşıtı” ilan ediliyor.

Oysa mesele karşı çıkmak değil.

Mesele bilmek…

**

“Mavi Bayrak” derken!

YER ALTI SULARI İLE ÇELTİK ÜRETİMİ ÇEVREYE İHANETTİR..

Çeltik ziraatı bir avuç insanı çok mutlu etse de çevreye duyarlı kitlelerde öfke çığ gibi büyüyor.. Ne var ki şikayetler, bu konuda yazılan yazılar, feryatlar ilgili yerlere bir türlü ulaşamıyor. Alınması mümkün önlemlerin hiç birisinin alındığı görülmüyor…

Neden? Çünkü bürokrasi de, siyaset erbabı da hatta basın da bu olayın üzerine gitmekten korkuyor.. Yetkililer halk sağlığını 8-10 çeltikçi uğruna görmezden gelip havaya bakıp ıslık çalıyor.

Demek ki her kesimin ya bir beklentisi ya da büyük korkusu var..

***

Gerekli kısıtlamaları, önlemleri almak şöyle dursun bu tarımın, neredeyse şehir meydanlarına kadar yayılmasına, köylerde evlerin bahçelerinde (saksılarda) bile yapılabilir hale getirilmesine şahit olarak paniklerdeyiz. En korkuncu bu tarımın artık yamaç alanlarda bile yer altı suları kullanılarak yapılması…

Meriç Nehri’nden beslenen alanlarda bazı kısıtlamalarla bu tarımın yapılmasına karşı çıkmak anlamsız… Bunun bilincindeyiz.. Sulanabilir bir ova var ve su var.. Ama su olmayan yerlerde yer altı sularından yararlanılarak çeltik üretimi yapılması çevreye, geleceğimize ihanettir

***

Fırsat bulmuşken söyleyeyim; Alınan coğrafi işaret çeltiğimizin kaliteli, kimyasala bulaşmamış, lezzetli falan olduğunu kanıtlamıyor.. Aksine “Coğrafi işaret” İpsala’da yetişen pirincin belki de tam tersi özellikleri nedeniyle kötü yönde reklam olmasını “işaret” ediyor.

***

Ekte bir vatandaşın gönderdiği mektubun fotoğrafını gönderiyorum.. Çok haklı olduğu şikayetleri var. Enez Kaymakamlığı gerekli yasal işlemleri yapmış. Ama yetmiyor. Hatta yasal bazı yeni düzenlemeler gerekiyor.

Örneğin tarlanın eve mesafesi yasal olarak 50 metre… Bu mesafe zaten komik bir ölçü.. En az 500 m mesafe gerekiyor. Hatta turizme açık bölgelerde bu mesafenin daha da fazla 1-2 km falan olması gerekiyor. Gerçi o mesafeler bile olsa artezyenlerle elde edilen su ile yapılan çeltik tarımının kesinlikle yasaklanması gerekiyor.

***

Bu yasal düzenlemeler için hangi bürokrasi, hangi Trakyalı siyasi, hangi İl Genel Meclisi öncülük edecek? Bir İl genel meclis Üyesinden rica ettim.”Geçen yıl anız yakanlara tahakkuk eden ve tahsil edilen para cezası nedir?” diye sordum. Araştırmak isteyince bu kardeşimize kendi partisinin büyükleri “Aman ..Sakın ha !” diyerek engel olmuş.

Sonuç : Bu kadar korku insanı insanlıktan çıkarır.

ÖZGÜRLÜKSE

Kuran’ı anlamak için okuyunca, öğrendiğim: “Tek Allah” yalnızca Kuran’da!..
Tek özgürlük var o da, ALLAH’IN DÜNYASINDA, TEK ALLAH İLE BERABER OLMAK!..
Diğer özgürlük sanılanlar ise, şeytanın hipnozunda, esaret altında, günahlara bulaşan, sonu felaket olan, ama özgürlük sanılan, aslında, ŞEYTANLA BERABER OLMAK!..
TEK ALLAH İLE BERABER OLMAK: Allah’ın razı olacağını gözetip, haram ve günahlara meyletmeden, hak ve helâlde yaşamak.
Muhtaç bir insanın, hayvanın, ağacın, bitkinin, kurdun, kuşun, muhtaçlığını gidermek, harama el uzatmamak, yalana, dolana, zararlı alışkanlıklara, lüks ve israfa düşmeden, helal ve çalışkanlıkla Allah ile beraber olmak.
Elinde verecek bir şey yoksa, bir tebessüm etmek, Allah ile beraber olmak!..
Ülken ve diğer ülkelerin, doğa ve tabiat varlıklarının faydasına çalışmak, Allah ile beraber olmak!..
Hava, su, toprak, hayvan, orman, tohum, sağlık, gibi kutsal nimetleri bozanlardan, korumak için uyarıp mücadele etmek, savaşmak, Allah ile beraber olmak!..
Cümle alemin muhtaçlığına, inanç, bilim, sanat ile, çareler üretmek için çıkar, karşılık gözetmeden çalışmak, Allah ile beraber olmak!..
Daha da çoğaltabiliriz!
Yani, tüm POZİTİF DAVRANIŞLAR, ALLAH İLE BİRLİKTE OLMAK!
Tüm NEGATİF DAVRANIŞLAR, ŞEYTANLA BERABER OLMAK!..

Neden mi, Çünkü ALLAH “HAYIR YOLUMDA EMEK VERİP, HARCAYAN KULUMUN YAR VE YARDIMCISI BENİM” diyor ya Kuran’da, onun için. O zaman, TEK ÖZGÜRLÜK, ALLAH İLE BERABER OLMAK olmuyor mu?..

Kuran’ı Kerim. Sure 52/Ayet 56:
Ben periyi ve insanı, yalnız bana ibadet etsinler diye yarattım.

EKK Demir ile devam

Edirne Kent Konseyi’nin bugün gerçekleştirilen genel kurulunda yeni yönetim belirlendi. EKK Başkanı Özer Demir yeniden aynı göreve seçildi.

Edirne Kent Konseyi’nin 38. Olağan Genel Kurulu’nu Atatürk Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi.

Seçimli genel kurul sonucunda; Kent Konseyi Başkanlığı’na Özer Demir getirildi.Yapılan seçimde yürütme kurulu üyeliklerine Ali Karapire, Mübessel Yolalmaz, Yağmur Islattı Aydın, Gürseli Kara, Simay Hepgezer, Tülay Yıldız ve Murat Akçay seçildi. EKK denetleme kurulu üyeliklerine Arif Kuday, Ayhan Fırtına ve Nihat Çolak seçildiler.

Başkan Özer Demir, ‘Bir önceki yürütme ve denetleme kurullarımıza bugüne kadar verdikleri emeklerden dolayı teşekkür eder, yeni seçilen yürütme ve denetleme kurullarımıza başarılar dileriz. Bugün kente dair katkı sunmak isteyen tüm delegasyonumuza ve paydaşlarımıza da emeklerinden dolayı teşekkür ederiz’ dedi.

EKK’de genel kurul!

İsmail DEMİRAY

Edirne Kent Konseyi’nin (EKK) 38’inci seçimli olağan genel kurulu, Atatürk Kültür Merkezi’nde toplandı.

EKK’nin 38. Olağan Genel Kurul toplantısı, Edirne Belediyesi’nin Atatürk Kültür Merkezi’nde yoğun katılımla gerçekleştirildi. Edirne Belediye Başkan Yardımcısı Cenk Ergüden’in de katıldığı genel kurulda divan başkanlığına, EKK’nin önceki dönem başkanlarından Ziya Gökerküçük seçildi. Seçimli genel kurulda, kent yönetimine ilişkin değerlendirmeler ve gelecek dönem çalışmaları ele alındı.

Toplantıda konuşan EKK Başkanı Özer Demir, kent konseyinin tarihsel sürecine değinerek, 2000’li yılların başında başlayan gönüllülük hareketi olduklarını söyledi. Demir, “2004 yılında yüzlerce kentlinin imzasıyla başlayan süreç, Edirne Kent Konseyi’nin kuruluşuna uzandı. Bugün 22 yıllık bir birikimden söz ediyoruz. Edirne Kent Konseyi kente sahip çıkma iradesiyle oluşmuş bir yapıdır. Gönüllülük esasına dayalı bu yapı gönüllülük esasına dayalı bu yapı, Edirne için önemli bir değer taşımaktadır” dedi.

Edirne Belediye Başkan Yardımcısı Cenk Ergüden de Kent Konseyi’nin sadece bir sivil toplum yapısı değil, aynı zamanda bir düşünce platformu niteliği taşıdığını belirterek, “Kent Konseyi’nin fikirlerini ve önerilerini dikkatle takip ediyoruz. Bu önerileri somut projelere dönüştürme noktasında her zaman iş birliğine açığız” şeklinde konuştu.

Gündem maddelerinin görüşüldüğü genel kurulda, daha sonra yönetim kurulu seçimleri gerçekleştirilecek.

Bakiye Sarılarlı’ya son görev

Anadolu Ajansı önceki dönem bölge müdürü, Edirne Gazeteciler Derneği (EGD) önceki dönem başkanı Derya Sarılarlı’nın eşi Bakiye Sarılarlı, 72 yaşında vefat etti.

Edirne’nin deneyimli gazetecilerinden, EGD önceki dönem başkanı Derya Sarılarlı’nın eşi, Murat Gürkaynak’ın annesi, Seyhan Dinç, Hüsnü ve Zeliha Akbaş’ın ablaları Bakiye Sarıları için Mevlana Camisi’nde cenaze töreni düzenlendi. Öğle namazından sonra kılınan cenaze namazında Derya Sarılarlı’yı yakınları, çok sayıda meslektaşı ve sevenleri yalnız bırakmadı.

Kılınan cenaze namazının ardından Derya Sarılarlı’nın cenazesi Yenişehir Mezarlığı’nda toprağa verildi.

Çorlu’da 2 polis şehit!

Olgay GÜLER

Tekirdağ’ın Çorlu ilçesinde silahlı kavga ihbarına giden polis ekiplerine ateş açıldı.

Olay, saat 13.30 sıralarında Reşadiye Mahallesi Kumyol Caddesi’nin Gölcük Meydanı mevkisindeki 6 katlı iş merkezinin 3’üncü katında meydana geldi. Çorlu Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü’nde görevli sivil polis ekibi, silahlı kavga ihbarı üzerine adrese sevk edildi. Binaya çıkan polis ekiplerine bir şüpheli tarafından ateş açıldı. Açılan ilk ateşte polis memurları Erkan Tütüncüler ile Emrah Koç şehit oldu. İhbar üzerine adrese çok sayıda takviye polis ve sağlık ekipleri sevk edildi. Çıkan çatışmada saldırgan yaralı olarak ele geçirildi. Şüpheli, Çorlu Devlet Hastanesi’ne kaldırıldı.

Tekirdağ Valisi Recep Soytürk ile Çorlu Kaymakamı Niyazi Ertan, Çorlu Cumhuriyet Başsavcısı Bilgihan Yücel ve İl Emniyet Müdürü Ahmet Metin Turanlı, olay yerine gelerek incelemede bulundu.

İÇİŞLERİ BAKANI’NDAN TAZİYE MESAJI

İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, şehitler için sanal medya hesabından taziye mesajı yayımladı. Çiftçi, “Tekirdağ Çorlu İlçe Emniyet Müdürlüğü kadrosunda görevli polis memurları Erkan Tütüncüler ve Emrah Koç; görevli iken silahlı kavga olayına müdahale ettikleri esnada şüpheli şahsın ateşli silahla karşılık vermesi sonucu şehit olmuşlardır. Şehitlerimize Allah’tan rahmet; kederli ailelerine, Kahraman Emniyet Teşkilatımıza ve Milletimize başsağlığı diliyorum. Şehitlerimizin makamları ali olsun” dedi.

Kara Ağa Turizm otogarda hizmete başladı!

Olgay GÜLER

Edirne Otogarı’nda Altunhan grubuyla yaşadıkları tartışmalarla gündeme gelen Kara Ağa Turizm tarafından, Edirne Belediyesi’nce gerçekleştirilen ihaleyle Nilüfer Turizm bünyesinde hizmet vermeye hak kazandıkları yazıhanenin açılışını gerçekleştirildi.

Kentin Şehirlerarası Otobüs Terminali’nde adları, sıklıkla Altunhan grubuyla yaşadıkları tartışmalara konu olan Kara Ağa Turizm, Edirne Belediyesi’nin otogar için gerçekleştirdiği ihaleyle, hizmet vermeye hak kazandı. Şirket, Cumartesi günü gerçekleştirilen törenle otogar bünyesindeki 7 numaralı Nilüfer Turizm yazıhanesi bünyesinde ve 18/19 numaralı peronlarda yeni hizmet noktasının açılışını yaptı. Açılış günü gerçekleştirilen tüm seferler halka ücretsiz olarak sunuldu. Açılışa; Kara Ağa Turizm sahibi Hakan Akdik, Nilüfer Turizm Edirne İşletmecisi İhsan Aksoy, Edirne Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası eski Başkanı Ali Şahin, sektör temsilcileri ve davetliler katıldı. Açılış öncesi Kara Ağa Turizm araçları, davul zurna eşliğinde otogara giriş yaptı.

‘EDİRNE’NİN ÜZERİNDEKİ BASKI ORTAMI KALKTI’

Açılışta konuşan Kara Ağa Turizm sahibi Hakan Akdik, otogarda yer almaktan duydukları memnuniyeti dile getirerek, “Bizler yaklaşık son dört yıldır otogarda yokuz. Ancak bugün yeniden buradayız. Edirne halkına layık olduğu en iyi hizmeti sunmak için tekrar otogardayız. Buna vesile olan, destek veren İhsan Ersoy’a da ayrıca hürmetlerimi ve saygılarımı sunuyorum. Edirneliler hiç merak etmesin. Biz Edirne’yi en güzel şekilde taşımaya, en kaliteli hizmeti vermeye devam edeceğiz. İnsanlarımızın sağlığı, canı ve malı bize emanettir. Bu sorumluluğun farkındayız. Bugün, dört yıl aradan sonra yeniden otogara giriş yapmış olmamız nedeniyle oldukça mutluyuz. Belediye Başkanımıza teşekkür ediyoruz, emeği geçen tüm yetkililere teşekkür ediyoruz. Bizim anlayışımız; burada bir masa koyup sıradan bir devlet memuru gibi oturmak değildir. Mesele devlet adamı olabilmektir. Hakka, hukuka ve adalete saygı gösteren bütün devlet adamlarına da buradan hürmetlerimizi ve saygılarımızı sunuyoruz. Tabii bu süreçte bizi tercih etmeyenler de oldu. Ancak yıllardır Edirne’nin üzerinde hissedilen o baskı ortamı artık kalktı. Bundan sonra daha özgür, daha adil ve daha rekabetçi bir ortam oluşacağına inanıyoruz. Bugün tarifelerimiz ücretsizdir. Çünkü Edirne halkı her şeyin en güzeline layıktır. Edirne halkı kaliteli hizmete layıktır. Bizler de bu hizmet anlayışını sürdürmeye devam edeceğiz. Allah’ın izniyle vatandaşlarımızın canı, malı ve güveni bize emanettir. Bu sorumluluğun bilinciyle hareket edeceğiz” dedi.

’25 YILLIK DÖNEM SONA ERDİ’

Nilüfer Turizm Edirne İşletmecisi İhsan Aksoy da, otogarda 25 yıllık bir dönemin sona erdiğini belirterek, “Bundan sonra buradaki esnafımız, firmalarımız kendi firmalarını değerlendirecek, kendi hizmet anlayışlarını ortaya koyacak. Yolcular da istedikleri firmayla, istedikleri şartlarda seyahat etme imkanına kavuşacaklar. Bu mesele yıllardır Edirne gündeminde olan bir konuydu. Maalesef geçmişte yapılan hatalar, bazı kişisel çıkarların ön plana alınması nedeniyle belli kişiler zengin edildi, belli yapılar güçlendirildi. Bu süreçte taşıma kanunu tam anlamıyla uygulanmadı. Çünkü taşıma kanununda işletmecinin otogarın yalnızca yüzde yirmi beşini kullanabileceği açıkça belirtiliyor. Ancak burada yıllarca yüzde yüz kullanım söz konusu oldu. Bunun sonucunda da ciddi problemler yaşandı. En büyük mağduriyeti ise burada faaliyet gösteren firmalar yaşadı. Bizler de bu mağduriyeti yaşayanlardan olduk. Fakat bugün gelinen noktada, Belediye Başkanımız Filiz Gencan’ın attığı adımlarla bu sorunların büyük kısmı bertaraf edildi. Kendisine buradan teşekkür ediyoruz. Her ne kadar otogar yazıhane ücretleri yüksek bulunsa da sonuçta kazanan belediyemiz oldu. En azından gelir belediyeye kalmış oldu, başka kişilerin kazanç sağlamasının önüne geçildi. Bu açıdan da hayırlı uğurlu olsun diyoruz. Hep beraber çalışacağız. Onların firması ayrı, bizim firmamız ayrı. Ancak karşılıklı destek vererek aynı yapı içerisinde uyumlu şekilde hizmet sunmaya çalışacağız” diye konuştu.

‘OTOGARDA TEKEL ANLAYIŞI SONA ERMİŞTİR’

Edirne Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası eski Başkanı Ali Şahin de geçmiş dönemlerde verilen mücadelelere değinerek, “Görevde bulunduğumuz dönemlerde bu konularla ilgili çok ciddi mücadeleler verdik. Dönem dönem hem Hakan beyle hem de işletmeci tarafıyla çeşitli sıkıntılar yaşandı. Ama çok şükür bugün itibarıyla bu problemler sona ermiş durumda. Buradan ben de belediye başkanımıza teşekkür etmek istiyorum. İhsan hocamızın da söylediği gibi artık vatandaşlarımız gelecek ve hizmeti kim daha iyi veriyorsa onu tercih edecek. Tekel anlayışı sona ermiş olacak. Bütün firmalar burada rekabet edecek. Bizler de tecrübelerimizle destek olmaya çalışacağız. İnşallah bunun Edirne halkı için hayırlı olacağını düşünüyoruz. Tabii yıllardır Ağa Tur’un içeride olmasından dolayı taksici esnafımızın ve otobüsçü esnafımızın da çeşitli problemleri vardı. Bunları da zaman zaman dile getirdik. Kendisi de zaten hep şunu söylüyordu: ‘Yarın bir gün belediye işletmeyi alırsa ben burada hizmet vermeye devam ederim.’ Bugün de bunu göstermiş oldu. İnşallah bundan sonra Edirne halkına en iyi hizmet verilir ve vatandaşlarımız da bunun faydasını görür” şeklinde konuştu.