Aramızdan ayrılanlar

ÖĞRETMEN ORHAN GÖKERKÜÇÜK VEFAT ETTİ
Saime Gökerküçük’ün eşi, Okan ve Özlem Gökerküçük’ün babaları Emekli Öğretmen Orhan Gökerküçük 72 yaşında vefat etti. Merhum; dün Kırklareli Poyralı Köy Camisinde öğle namazını takiben kılınan cenaze namazının ardından Köy Mezarlığında toprağa verildi.


GAZİ CELAL KOÇ VEFAT ETTİ
Kıbrıs Gazisi Celal Koç 73 yaşında vefat etti. Neriman Koç’un eşi, Atakan ve Serkan Koç’un babaları, Elif ve Senem Koç’un kayınpederleri Ahmet Efe, Ayaz, Emir, Arda ve Ege Koç’un dedeleri olan merhum, dün Eski Camide ikindi namazını takiben kılınan cenaze namazının ardından Yeni Şehir Mezarlığında toprağa verildi.


YUSUF ARDA VEFAT ETTİ
Edirne Defterdarlığından emekli Yusuf Arda 84 yaşında vefat etti. Saliha Arda’nın eşi, Burhan Arda ve Gülay Araz’ın babaları olan merhum, dün Eski Camide ikindi namazını takiben kılınan cenaze namazının ardından Yeni Şehir Mezarlığında toprağa verildi.

Ayçiçeğinde verimi arttırma projesinde 2’nci yıl

Olgay GÜLER

Edirne İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi iş birliğinde yürütülen, farklı toprak işleme yöntemlerinin ve ekim zamanlarının ayçiçeği verim ve verim unsurlarına etkilerinin araştırıldığı projede, 2’nci yıl ekimleri yapıldı.

Kentte Dr. Birol Deviren’e ait üretim alanında sürdürülen proje kapsamında, mayıs ayı 3’üncü ekim çalışmaları tamamlandı. Proje kapsamında farklı toprak işleme yöntemleri ile ekim zamanlarının ayçiçeği verimi üzerindeki etkilerinin belirlenmesi ve elde edilen sonuçların üreticilere rehber olması hedefleniyor. Çiftçi şartlarında yürütülen çalışmalarda pulluk ile toprak işleme, çizel ile toprak işleme ve anıza ekim olmak üzere üç farklı yöntem uygulanarak ekimler yapıldı. Ayrıca mart ve nisan aylarında ekimi yapılan ayçiçeklerinin çimlenme ve çıkış durumları yerinde incelenerek, teknik değerlendirmelerde bulunuldu.

Ekim çalışmalarına Edirne İl Tarım ve Orman Müdürü İslam Köse, teknik personel ve üreticiler katıldı. Köse, üreticilerin yanında olmaya ve verimli, sürdürülebilir tarım uygulamalarını desteklemeye devam edeceklerini bildirdi.

Basketbol U16 kızlarda sıra çeyrek finalde

İsmail DEMİRAY

Türkiye Basketbol Federasyonu’nun 2025-2026 sezonu Yurt İçi Faaliyetleri programı kapsamında Edirne’de 18 Mayıs Pazartesi günü başlayan U16 Kızlar Türkiye Şampiyonası’nda dün oynanan 2. tur maçlarından sonra bugün çeyrek final maçları yapılacak..

Mimar Sinan Spor Salonu’nda saat 11.00’de başlayan ilk maçta A grubu ikincisi Samsun Canik Belediye ile B grubu üçüncüsü Emlak Konut A, saat 13.15’te B grubu ikincisi Nesibe Aydın ile A grubu üçüncüsü TED Ankara Kolejliler, saat 15.30’da C grubu ikincisi Ankara Gallardo ile D grubu üçüncüsü Bursa Nilüfer Belediye ve saat 17.45’te de D grubu ikincisi Fenerbahçe B ile C grubu üçüncüsü ÇBK Mersin karşı karşıya geldi.

Şampiyonada bugün oynanacak çeyrek finalde saat 11.00’de C grubu birincisi dünkü ilk maçın galibi, saat 13.15’te D grubu birincisi dünkü ikinci maçın galibi, saat 15.30’da A grubu birincisi dünkü üçüncü maçın galibi ve saat 17.45’te de B grubu birincisi dünkü dördüncü maçın galibi ile oynayacak.

Şampiyonada 23 Mayıs Cumartesi günü yarı final ve klasman maçları, 24 Mayıs Pazar günü de final ve klasman maçları oynanacak. 

2. TUR SONUÇLARI

Samsun Canik Belediye 69-54 Emlak Konut A

Nesibe Aydın 70-51 TED Ankara Kolejliler

Ankara Gallardo 70-51 Bursa Nilüfer Belediye

Fenerbahçe B – ÇBK Mersin

2.Amatör’de sona doğru

Cemal KUDAY

Edirne 2.Amatör Futbol Ligi’ne 5 takımın yer aldığı A Grubu’nda Çarşamba günü oynanan 2 karşılaşma ile devam edilirken, grupta liderliğe averajla 25 Kasım yükseldi.

A GRUBU’NDA 20 MAYIS SONUÇLARI

25 Kasım 2-0 Edirne Birlik

K.Pazar 0-4 İstasyon

Hıdırağa (bay)

Trump’ın Yetkileri

Geçen sene yaklaşık bu zamanlar katıldığım bir kongrenin sunum yaptığım oturumunda Trump’ın realizmi konulu bir sunum dinlemiştim. Hatta bir dostumla birbirimize bakıp şahıslar nasıl realist olabilir ki? Realizm bir teoridir ve sistemik seviyedeki devlet eyleme biçimlerini inceler deyip konuyu anlatan sayın meslektaşımıza iletmiştik. Kendisi de karşılık olarak ben bu şekilde anlatmayı uygun görüyorum deyip Trump’ın her hareketinin ardında ileri atılan adımlarda da geri atılan adımlarda da ince bir strateji olduğunu iddia etmişti. Elbette metodolojik olarak fahiş bir hata içeren bu sunumun bir “muhteşem kral” portresi çizen yanı da oldukça sorunluydu. Heyhat, bilimsel mecralara da sızan bu yaklaşım aslında güzide basınımızın popülarite kovalamasından ibaret bir sabun köpüğü.

Öncelikle; Trump bir dünya kralı değil. O’nun da tıpkı diğer ABD başkanları gibi uyması gereken kurallar ve kanunlar var. Bizdeki gibi süper kahraman şeklinde bir sunum sanırım bir başka deyişle ABD’nin üstü örtülü “ihtişam” kabulünden de kaynaklanıyor. Ha bir de bir şekilde özdeşleşme arayışı denebilir. Buna ek olarak Trump ilk döneminden sonra yargılandı bunu çok da dikkatten kaçırmamakta fayda var.

Trump’ın yetkileri sınırlı değil, attığı bazı adımlar büyük değişiklikler şeklinde Türkiye’deki güzide basın organları ve onların daimî yorumcuları tarafından yorumlansa da aslında durum bazı makyaj çalışmalarından ibaret. Bunun en önemli örneği Savunma Sekreterliği’nin adının Savaş Sekreterliği olarak değiştirildiği ifadesi. Bu türlü bir isim değişikliği Kongre kararı gerektirir ki; böyle bir isim değişikliği resmi olarak gerçekleşmedi.

Bunun yerine olanı anlatayım; Trump, 5 Eylül 2025 tarihinde 14347 sayılı Executive Order (Bir çeşit kanun hükmünde kararname olarak tanımlanabilir) ile Savunma Sekreterliği’nin adının ikincil bir isimle Savaş Sekreterliği olarak değiştirildiğini belirtti. Yani Savunma Sekreterliği adı ortadan kalkmadığı gibi Savaş Sekreterliği bu kurumun ikincil ismi olarak tanımlandı. Makyaj işte tam burada… Bu şu demek bu isim Trump dönemi için ikincil bir isim olarak kullanılacak. Böyle anlatınca hiç heyecanlı değil ama “Trump Realizmi” deyip bak adam savaş istiyor o yüzden “bakanlığın” adını Savaş olarak değiştirdi deyince en az iki saat televizyon programı kurtuluyor.

Gelelim adam savaş istiyor derin analizine! Şimdi kamunun genelinin anlayışıyla “İran savaşı” bir anda yavaşladı değil mi? Laf bol da “savaş” icraatı yok! Hah bu neden yok biliyor musunuz? ABD başkanlarına tanınan askeri güç kullanma yetkisi sınırlı da ondan! Bu kısımdan da bahsediyor musunuz “adam savaş istiyor” analizlerinde. O süre doldu. Zaten geçen gün Senato’da Trump aleyhine yapılan ve Trump’ın askeri gücünün kısıtlı olduğunu hatırlatan oylamada Cumhuriyetçi Senatörlerden bazıları da başkan aleyhine oy kullandı. Neyse burası bu satırları okuyanlar için çok şaşırtıcı olabilir ama Amerika’da öyle işte…

Sonuç olarak özellikle ekranlarda ve hatta ekran yüzlerinin bazen bilimsel kongrelerde çok cilaladığı Trump ABD’de çok konuşan ancak icraat aşamasında başkanlardan bir başkan olarak tarihe geçecek. Bu arada analiz düzeyi bağlamında çalışmalar yürüten ve bu bağlamda görüşlerini bilimsel mahfillerde sunan sayın meslektaşlarıma da saygılarımla birlikte şükranlarımı sunuyorum.

Şunu unutmamak lazım politoloji bir bilimdir. Bu bilimin de tıpkı diğer bilimler gibi metodolojisi, teorileri ve test alanları vardır. Yani televizyon stüdyolarında bu iş yapılmaz. Sonra düşünmeyin bir anda altın neden düştü, halbuki ben o altınlarla daire alacaktım “en sevdiğim yorumcu 3. Dünya Savaşı çıkacak demişti” diye… Haftaya görüşmek dileğiyle memleketimin güzel insanları…

BAKMASINI BİLMEK

Baktığına, “Yaratan’dan Ötürü” bakan insan, her yerde, Yaratan’ın sonsuz ilim ve sanatı ile yaratıttığı, imkansızı imkanlı kılıp verdiği, KUTSAL NİMETİ GÖRÜR.
Baktığına, “Yaratan’dan Ötürü” bakan insan, Baktığına Allah ile birlikte bakar ve ancak o zaman HAKİKATİ görmesi mümkündür. ALLAH İLE BİRLİKTE BAKAN, HER YERDE “SEVGİ” BULUR!..
Her şeyi, kediyi, köpeği, çiçeği, insanı, yıldızları, doğayı, her şeyi…
SEVGİ VE ŞEFKATLE DEĞERLENDİRİR. “BAKTIĞINDA NOKSANLIK GÖRENİN, İNANÇSIZ BAKIŞINDADIR, NOKSANLIK!..
Gerçek sevgiden, merhamet, şefkat ve vicdandan yoksun olan insanın, bakışları kutsal gerçeklikte ki manâya ulaşamaz. Zihinleri, gözleri kör ve kulakları sağırdır. Böyle insanların yoksun olduğu şey, İNANÇ’TIR.
İnanç zafiyeti içinde ki insan, müthiş, mucize yaratılışı, inkâra düştüğü için, her şeyi sıradan görür ve heveslerinin afetlerine verir benliğini. Sevgi değil, çıkarcı, talancı, tecavüzcü egodan bakar, her şeye!..
ALLAH VERMİŞSE VARDIR, VERİRSE OLUR!..
RAHMETTEN BAŞKASINI YARATMAMIŞTIR.
“Yaratan’dan Ötürü, ne muhteşem yaratmış, şükür” diye…

SEVGİYLE, VİCDANLA, MERHAMETLE, AKILLA, ÇIKAR ARAMADAN bakanların çoğalması dileğimle, inşallah.

Kuran’ı Kerim. Sure 23/Ayet 71:
Eğer Allah onların keyiflerine tabi olsaydı, göklerle, yer ve bunlarda bulunan kimseler muhakkak bozulur giderdi. Hayır, biz onlara, izzet ve şerefleri olan, Kuran’larını getirdik de onlar, şereflerinden yüz çeviriyorlar.

Edirne Bienali kapılarını açtı

Olgay GÜLER
Edirne’de bu yıl ilk kez düzenlenen Edirne Bienali kapılarını sanatseverlere açtı.


T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Edirne Valiliği, Edirne Belediyesi ve Trakya Üniversitesi destekleriyle; Resim Heykel Müzeleri Derneği ile Yaratıcı Çocuklar Derneği öncülüğünde düzenlenen bienalin açılışı, Birleşmiş Milletler tarafından ilan edilen 21 Mayıs Dünya Kültürel Çeşitlilik Günü’nde gerçekleştirildi. Açılışa Edirne Valisi Yunus Sezer, AK Parti Edirne Milletvekili Fatma Aksal, CHP Edirne Milletvekili Baran Yazgan, Edirne Belediye Başkanı Filiz Gencan, Trakya Üniversitesi (TÜ) Rektörü Prof.Dr. Mustafa Hatipler, bienalin küratörü Didem Çapa, çok sayıda sanatçı ve sanatsever katıldı.


’23 ÜLKEDEN 218 SANATÇININ KATILIMIYLA GERÇEKLEŞİYOR’
Serginin koordinatörü Didem Çapa, bienale destek veren tüm kurumlara teşekkür ederek, “Edirne Bienali’nin ilkini Kültür ve Turizm Bakanlığımızın destekleriyle, Edirne Valiliği, Edirne Belediyesi, Trakya Üniversitesi, Edirne Kültür Müdürlüğü ve bunun dışında 4 müze, 10 sanat galerisi, 5 üniversite, birçok dernek ve vakfın desteğiyle gerçekleştiriyoruz. Gerçekten büyük bir organizasyon. 23 ülkeden 218 sanatçının katılımıyla gerçekleşiyor. Kreatörlerimiz sizlere farklı mekanlarda kendi bakış açılarından, köprüleri yorumluyor olacaklar. Köprüler hiçbir zaman için bir noktadan bir noktaya sadece geçmek için kullanılmadı. Birçok karşılaşmanın birçok buluşmanın da merkeziydi. Biz de bu bienalin çoklu ortamda var oluşunu yeni karşılaşmalar, yeni buluşmalar ve hepimizin aklında yeni pencereler açmak üzere tasarladık” dedi.


‘KÖPRÜLER SANATIN KURDUĞU BAĞLARDAN DA YAPILIR’
TÜ Rektörü Mustafa Hatipler de, bienalin gönüller arasında görünmez köprüler kuracağını söyleyerek, “Köprüler temasıyla bu yıl ilk kez düzenlenen ve gönüller arasında görünmez köprüler kuracak olan Edirne Bienali’nin açılışında sizlerle birlikte olmanın tarifsiz heyecanı içindeyim. Köprülerin esas malzemesi taş değildir aslında. Köprüler, insanın insana uzattığı ellerden, sanatın kurduğu bağlardan da yapılır. Bu bienal, işte böyle bir köprüdür” diye konuştu.


‘KÖPRÜLER TEMASI ÇOK ANLAMLI’
Edirne Belediye Başkanı Filiz Gencan da, Edirne’nin tarih boyunca kültürlerin, dillerin, inançların ve insan hikayelerinin kesiştiği bir şehir olduğunu belirterek, “Tunca’nın ve Arda’nın şekillendirdiği bu kadim şehir yüzyıllardır çarşılarıyla, kervansaraylarıyla, camileriyle ve sokaklarıyla farklı hafızaları bir arada taşıyor. Bu yüzden bienalin ilk yılında köprüler temasını seçmesi çok anlamlı. Çünkü Edirne’de köprü yalnızca iki yakayı birbirine bağlamaz, geçmişiyle bugünü bağlar, insanla insanı bağlar, yerel olanla evrensel olanı buluşturur” şeklinde konuştu.


AK Parti Edirne Milletvekili Fatma Aksal da, köprüleriyle ünlü Edirne’nin sanatla buluştuğunu söyleyerek, “ Köprüler temasıyla hazırlanan Edirne bienalinin kültür ve sanat hayatına önemli katkılar sunacağına, ilimizin dünya kültür alanında önemli bir yer edineceğine yürekten inanıyorum” ifadelerini kullandı.


‘EDİRNE’NİN TARİHİ VE KÜLTÜREL YÖNÜYLE ÖN PLANA ÇIKMASI ÇOK ÖNEMLİ’
Edirne Valisi Yunus Sezer de, sağanak nedeniyle konuşmasını sergi alanında yaptı. Vali Sezer, Edirne’nin çok güzel bir organizasyona ev sahipliği yaptığını kaydederek, “Bunun arkasında çok büyük bir emek var. Köprüler buranın simgesi ve fiziki olarak insanları buluşturduğu gibi gönülleri, kültürleri de aslında birleştiren ve çok kozmopolit bir olgu. Bu anlamda oluşan birlikteliği burada yansıtma imkanı bulacağız. İnsanların, şartların, kültürlerin, fiziki olarak şehirlerin köprüler neyi buluşturuyorsa bütün temaları gördüğüm kadarıyla işleniyor. Bu hem Edirne’mizin tanıtım açısından çok önemli, hem de Edirne’nin kendisi zaten baktığımız zaman bir anıt şehir, bu kadar tarihi ve kültürel yapıya sahip dünyada çok ender yer var. Dolayısıyla Edirne’nin de bu tarihi yönüyle, kültürel yönüyle bir şehir olarak ön plana çıkması bizim açımızdan çok önemli” dedi.
Vali Sezer ve beraberindekiler, Ekmekçizade Kervansarayı’nda köprüler temasıyla açılan sergi alanlarını gezerek, sanatçılardan bilgi aldı.


EDİRNE BİENALİ
21 Mayıs – 28 Haziran 2026 tarihleri arasında devam edecek bienal; hafıza, kimlik, göç, teknoloji ve kültürel çeşitlilik gibi güncel meseleleri çağdaş sanat aracılığıyla tartışmaya açıyor. Tarih boyunca farklı medeniyetlere ev sahipliği yapan Edirne’nin mimarisi, nehirleri ve çok kültürlü yapısı da bienalin ana temasına zemin oluşturuyor. Bienalin koordinasyonunu Didem Çapa üstlenirken, küratör ekibinde Atilla Güllü, Coşar Kulaksız, Fırat Arapoğlu, Görkem Kızılkayak, Gu Zhenqing, İsmail Erim Gülaçtı ve Songül Güneş Gültekin yer aldı. Kent genelinde 20’yi aşkın noktaya yayılan bienal rotasında; Ekmekçizade Ahmet Paşa Kervansarayı, Devecihan Kültür Merkezi, Karaağaç Gar Binası ve tarihi köprüler önemli duraklar arasında yer aldı. Sergilerin yanı sıra performanslar, konserler, söyleşiler ve atölyeler de sanatseverlerle buluşacak. Bienal kapsamında fotoğraf, yeni medya, heykel, performans ve yapay zekâ alanlarında hazırlanan eserler ziyaretçilere sunulacak.

Madencilerden ‘hak’ arayışı!

Olgay GÜLER

Edirne’nin Uzunköprü ilçesinde faaliyet gösteren özel bir maden ocağında işçiler, 3 aylık maaşlarını alamadıkları gerekçesiyle greve başladı.

Doruk Madencilik işçilerinin ödenmeyen ücret ve tazminatları için başlattığı 9 günlük eylem, 26 Nisan’da uzlaşmayla sonuçlandı. Ülke genelinde ses getiren söz konusu eylemin ardından Uzunköprü’de faaliyet gösteren özel bir maden ocağında çalışan işçiler, 3 aylık maaşlarını alamadıkları gerekçesiyle greve başladı. İşçiler, greve başladıktan işten çıkarılmaya başladıklarını iddia ederek, yaşadıkları mağduriyeti dile getirdi. Haklarını aramak üzere grevlerine devam eden işçiler, aynı zamanda video da çekip sosyal medya aracılığıyla tüm Türkiye’den destek beklediklerini belirtti.

İşçilerin çektiği videoda, konunun içeriğine yer verilerek, “Dün itibariyle maaşlarımızı alamadığımız için geri dönük 3 aylık maaşlarımızı alamadığımız grev başlattık. İşe girmeme hakkımızı kullanıyoruz. Bunun için dün işe girilmedi diye şirket bize teker teker çıkış verdi. Biz sadece hakkımızı istedik. Şirket küçülmeye gitmeye çalışıyor. Bunun için de konuşanlara teker teker çıkış verildi. Biz buradan hakkımızı almadan hiçbir yere gitmeyeceğiz. Herkesin burada çoluğu, çocuğu var. Herkes evine ekmek götürmek zorunda. 3 aydır maaş alamıyoruz. 3 aydır bir eve ekmek girememesi dile kolay. Gerekirse yarın saat 9’da ocaktan çıkılacak Uzunköprü’ye yürüyüş yapılacak. Bizi bütün Türkiye’nin desteklemesini istiyoruz. Tek istediğimiz bu. Sadece hakkımızı istiyoruz. Gerekirse Ankara’ya CİMER’e bütün yazılarımızı yazacağız, her şeyi yapacağız. Şu anda kimse gelip bize açıklama yapmıyor. Telefonlarımıza teker teker çıkış tarihi geliyor. Hakkınızı yasal yollarla arayın diyorlar. Bayram geldi, bu kadar insan 3 aydır maaş alamamış, halen bizimle gülünç bir şekilde, geçiştirerek konuşturuyorlar. Bayram sonu bu işçiler tekrar burada kalacak. Tekrardan bu grevimiz devam edecek. Biz buradan hakkımızı, yıpranmalarımızı, maaşlarımızı her şeyimizi almadan bu şirketten ayrılmayacağız. Lütfen bütün Türkiye sesimizi duysun” denildi.

Sınır kapılarında ‘gurbetçi ve bayram’ mesaisi!

Olgay GÜLER

Edirne Valisi Yunus Sezer, bu yıl Kurban Bayramı tatilinin 9 gün olması nedeniyle gurbetçi gelişlerinin erken başladığı, başta Kapıkule Sınır Kapısı olmak üzere Bulgaristan ve Yunanistan’a açılan 4 sınır kapısında tüm hazırlıkların sürdüğünü söyledi.

Vali Sezer ve beraberindeki heyet, Bulgaristan’a açılan Kapıkule Sınır Kapısı’nın VİP salonunda, yaklaşan Kurban Bayramı ve gurbetçi sezonuyla ilgili Bulgar yetkililerle görüştü. Toplantı sonrası açıklamalarda bulunan Vali Sezer, toplantıda, yaklaşmakta olan bayram tatili boyunca hem Türkiye’ye girişte hem de çıkışta alınacak tedbirleri değerlendirdiklerini söyledi.

‘BAYRAM NEDENİYLE GURBETÇİ SEZONU ERKEN BAŞLADI’

Sezer, 22 Haziran’da başlayıp Eylül’ün 15’i itibariyle bitecek olan gurbetçi sezonunu hatırlatarak, “Yaklaşmakta olan gurbetçi sezonuyla ilgili olarak geçen yıl da benzer bir toplantı yapmıştık ve burada vatandaşlarımızın hem Bulgaristan girişinde beklememeleri, hem de Türkiye’den dönüşte beklememeleri için gerekli tedbirleri beraber planlamıştık. Bu sene de bunları tekrar gözden geçirmek üzere böyle bir toplantı düzenledik. Bu sene 9 günlük bayram tatili olması nedeniyle gurbetçi sezonumuz da erken başlamış durumda. Şu anda gurbetçilerimiz de ülkemize giriş yapmaya başladılar. Bir taraftan da ülkemizde yaşayan vatandaşlarımız da, Bulgaristan’a hem tatil, hem de ziyaret amacıyla gidiyorlar. Onları planlama imkanımız oldu” dedi. 

‘GÖRÜŞMELERİMİZİ GERÇEKLEŞTİRİYORUZ’

Geçen yıl aynı sezonda yaklaşık 1 milyon 209 bin günlük ortalama araç giriş ve çıkışı olduğunu hatırlatan Sezer, “Ayrıca aynı dönemde günlük ortalama 14 bin aracımızın giriş ve çıkışı oldu. bu sene de yine yolcu girişi olarak baktığımız zaman da 4 milyon 786 bin yolcu girişi ve çıkışı, günlük ortalama 55 bin civarında da yolcu giriş ve çıkışı var. Bunlar çok büyük rakamlar, çok büyük bir iş potansiyeli demek. Bunları yönetmek sadece Türkiye değil, karşı tarafın da aynı şekilde alacağı tedbirlerle mümkün. Burada hem İçişleri Bakanımızın hem de Ticaret Bakanımızın bizleri yönlendirmesiyle de görüşmeleri gerçekleştiriyoruz” diye konuştu.

‘İLAVE 300 PERSONEL GÖREVLENDİRİLECEK’

Bu yıl da Ticaret Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığı tarafından ilave personel görevlendirileceğini dile getiren Sezer, “Bu yıl hem Ticaret Bakanlığımızdan personel görevlendirmesi, hem İçişleri Bakanlığımızın ilave personel görevlendirmesiyle yaklaşık 300 burada ilave personel yaz boyunca bu sene de yine bu hizmetlere devam edecek, kendi personelimiz dışında. Bu sene yine Haziran itibariyle kapılardaki canlı kamera görüntülerini paylaşmaya başlayacağız. Onunla ilgili olarak vatandaşlarımız da, gurbetçilerimiz de hangi kapı daha müsaitse oraya gitme, sıra beklememek için oraya gitme imkanı olacak. Yine bu sene bir farkımız var, Bulgaristan’ın Avrupa Birliği’ne dahil olmasıyla beraber biliyorsunuz orada da yüz tanıma sistemi ve parmak izi alma sistemine geçiş oldu. Dolayısıyla da bizim bekleme sürelerini de etkileyeceğini öngörüyoruz. Bununla ilgili olarak ne tür tedbirler alınabilir, onu da görüştük. Onlar da kendi alanlarıyla bir görüşme gerçekleştirecekler. Mobil cihazların artırılması dahil olmak üzere birçok tedbiri de onların da planlayacaklarını öngörüyoruz” şeklinde konuştu.

‘GEREKLİ TÜM ALTYAPIYI HAZIRLAYACAĞIZ’

Sınır kapılarında, vatandaşların ihtiyaçlarını karşılamak için gerekli bütün altyapı hazırladıklarını dile getiren Sezer, “Burada vatandaşlarımızın ihtiyaçlarını karşılamak için gerekli bütün altyapıyı biz hazırlayacağız. Bayramdan hemen sonra başlayacağız bunlarla ilgili olarak. Sadece Kapıkule için değil Hamzabeyli ve Pazarkule kapılarımızda yine benzer altyapı hazırlıklarımız olacak. Bu sene bir farkımız daha var kendimizi ilgilendiren. O da yurt dışına çıkışta biliyorsunuz bu sene yapılan düzenlemeyle vatandaşlar trafik cezası, ücretli yolla ilgili olarak ödenmemişse onların tahsil sınırı da buradan da sınıra gelmeden internet bankacılığı üzerinden ya da uygun bir yerde bunların ödenmesi olursa burada da bekleme olmayacağını öngörüyoruz. Çünkü çok sayıda vatandaşımızın giriş ve çıkış yaptığı bir yerde bir dakikalık oyalanma bile inanılmaz kuyruklara sebebiyet veriyor. Bir diğer konumuz da bu sene yine erken müdahale ekibi oluşturduk. Nerede tanıklık varsa, hangi birimi ilgilendiriyorsa onunla ilgili olarak 24 saat esasına göre çalışacak, erken müdahale ekiplerimizi de sahalarımızda görevlendirmiş olacağız” ifadelerini kullandı.