Kategori arşivi: Güncel

Edirne Nelediyesi’nden ‘Atma Getir’ kampanyası

Edirne Belediyesi, okulların kapanmasıyla birlikte çocuklarda çevre bilincini artırmak ve geri dönüşümü teşvik etmek amacıyla geçen yıl büyük ilgi gören “Atma Getir” kampanyasını yeniden başlattı.

Kampanya kapsamında öğrenciler, eğitim yılı boyunca kullandıkları eski defter ve kitapları çöpe atmak yerine Sıfır Atık Marketlere teslim ederek hem geri dönüşüme katkı sağlayacak hem de çeşitli hediyeler kazanabilecek.

ATIKLAR PUANA, PUANLAR HEDİYELERE DÖNÜŞECEK

Öğrenciler, getirdikleri her 1 kilogram ve üzerindeki defter ve kitap atığı için Waste Log uygulaması üzerinden puan kazanacak. Biriktirilen puanlar sayesinde çocuklar, Edirne Belediyesi’nin Sıfır Atık Market şubelerinde yer alan çeşitli ürün ve hediyelerden faydalanabilecek.

Defter ve kitap atıkları; Kocasinan Mahallesi Şevki Arman Caddesi No:21 ve Şükrüpaşa Mahallesi Şehit Üsteğmen Efkan Yıldırım Caddesi No:15 adreslerinde bulunan Sıfır Atık Market şubelerine teslim edilebilecek.

“DOĞAMIZI KORUMAYI DA UNUTMUYORUZ”

Edirne Belediye Başkanı Filiz Gencan, kampanyaya ilişkin yaptığı açıklamada çocuklara seslenerek şu ifadeleri kullandı: “Sevgili çocuklarım, yoğun bir eğitim-öğretim yılını geride bırakarak güzel bir yaz tatilini hak ettiniz. Hepinize ailenizle birlikte sağlıklı, mutlu ve huzurlu bir tatil diliyorum.

Tatilin keyfini çıkarırken doğamızı korumayı da unutmayalım. Kullanmadığınız defter ve kitaplarınızı çöpe atmak yerine Sıfır Atık Marketlerimize getirerek geri dönüşüme kazandırabilirsiniz.

Atıklarınızı puana, puanlarınızı da hediyelere dönüştüren bu kampanyayla hem çevremizi koruyacak hem de sıfır atık bilincini birlikte büyüteceğiz.

Daha temiz ve daha yaşanabilir bir Edirne için tüm çocuklarımızı kampanyamıza katılmaya davet ediyorum.”

ÇEVRE BİLİNCİ KÜÇÜK YAŞTA BAŞLIYOR

Edirne Belediyesi tarafından yürütülen kampanya ile çocukların geri dönüşüm konusunda bilinçlenmesi, atıkların ekonomiye yeniden kazandırılması ve sıfır atık kültürünün yaygınlaştırılması hedefleniyor.

2 ton zeytinyağı Er Meydanı’nda!

Olgay GÜLER

Edirne’de bu yıl 665’incisi düzenlenecek tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri’nde kullanılacak 2 ton zeytinyağı, Sarayiçi Er Meydanı’ndaki yerini aldı.

Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri’nin vazgeçilmezi arasında yer alan zeytinyağları, bu yıl 3-5 Temmuz tarihleri arasında 665’incisi gerçekleştirilecek büyük organizasyon öncesi Edirne Sarayiçi Er Meydanı’na getirildi. Toplam 2 ton zeytinyağı bu yıl da Trakya Birlik tarafından gönderildi. Getirilen yağlar, teker teker TIR’dan indirilerek er meydanındaki odaya konuldu.

Edirne Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürü Tayfun Zafer, hazırlıklar hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Zafer, “Son hazırlıklar tamamlanmak üzere. Artık güreşçilerle birlikte yağlar da geldi. Her yıl sponsorumuz olan Trakya Birlik, bu yıl da Kırkpınar’a iki ton yağ göndererek destek vermiştir. Kendilerine, yönetim kuruluna ve Trakya Birlik’in tüm emekçilerine teşekkür ediyoruz” dedi.

‘HAZIRLIKLAR DEVAM EDİYOR’

Sarayiçi’ndeki çalışmalara değinen Zafer, tribünlerden çayıra kadar her alanda yoğun mesai harcandığını belirterek, “Bunun yanı sıra tabii hazırlıklar devam ediyor. Tribünlerde çalışmalar sürüyor. Boya işlemleri devam ediyor. Yine sahanın içerisinde de çalışmalarımız devam ediyor. Temizlik çalışmaları sürdürülüyor, Ağa Tribünü de genişletildi. Dualı çayırda da bazı dokunuşlarımız var. Yabani otların temizlenmesi ve sökülmesi işlemleri yapılıyor. Şu an çalışmalar devam ediyor. Her gün düzenli olarak sulama çalışmalarını sürdürüyoruz” diye konuştu.

Yeni mahsul kanola ETB’de

2026 hasat sezonunun ilk ürünü olan Yeni Mahsul Kanola, satışa sunulmak üzere Edirne Ticaret Borsası’na (ETB) getirildi.

Borsa üyeleri ve üreticilerin katılımlarıyla gerçekleştirilen elektronik salon satışı neticesinde, Emel Ateş’e ait 14 ton Kanola, Kurbanlar Tarım Ürünleri Ltd. Şti. tarafından 25,49.-TL/Kg fiyat üzerinden satın alındı.

ETB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Eray Karaca, üretici Emel Ateş’i kutlayarak günün anısına plaket ile 100 litre mazot hediye etti.

ETB yönetiminin konuya ilişkin paylaşımında, “Yeni hasat sezonunun tüm üyelerimize ve üreticilerimize hayırlı ve bereketli olmasını diliyoruz” ifadelerine yer verildi..

Beğendikli muhtar kalbine yenildi!

Olgay GÜLER

Edirne’nin Keşan ilçesine bağlı Beğendik beldesinde Yeni Mahalle Muhtarı İsmail Çalışkan (40) geçirdiği kalp krizi sonucu yaşamını yitirdi.

Beğendik beldesi Yeni Mahalle Muhtarı İsmail Çalışkan, dün sabah saatlerinde evinde fenalaştı. İhbar üzerine gelen ambulansla Keşan Devlet Hastanesi’ne kaldırıldı. Kalp krizi geçirdiği belirlenen Çalışkan, doktorların tüm müdahalelerine rağmen kurtarılamayarak, hayatını kaybetti.

Evli ve 1 çocuk babası İsmail Çalışkan’ın öğle vakti Beğendik Camisi’nde kılınan cenaze namazının ardından belde mezarlığında toprağa verildi.

İtalyan Kilisesi’ne ihya projesi

Avrupa Birliği tarafından INTERREG VI-A IPA Bulgaristan–Türkiye 2021–2027 Programı kapsamında desteklenen ve Trakya Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Şule Yılmaz Erten’in yürütücülüğünü üstlendiği BGTR0200100 numaralı “Maritsa Timeless Journey (Time<)” projesi kapsamında önemli bir aşamaya geçildi.

Projenin altyapı iyileştirme faaliyetlerinin gerçekleştirileceği İtalyan Kilisesi ve Ek Binaları Yerleşkesi’nde, 23 Haziran 2026 tarihinde T.C. Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı Sınır Ötesi İş Birliği Daire Başkanlığı tarafından izleme amaçlı görsel kayıt çekimi gerçekleştirildi.

Program kapsamında Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa Tan, projenin Trakya Üniversitesi’nin kültürel mirasın korunmasına verdiği önemi ve sınır komşularıyla geliştirilen iş birliklerini güçlendirme misyonunu vurgulayan bir röportaj verdi. Tan, projenin hayata geçirilmesinde katkı sunan öğretim üyelerine teşekkürlerini iletti. Ardından Projenin Yürütücüsü Doç. Dr. Şule Yılmaz Erten ise projenin kapsamı, hedefleri, proje ortakları arasındaki iş birliği ve sınır ötesi iş birliğine sağlayacağı katkılar hakkında değerlendirmelerde bulundu.

Daha sonra proje kapsamında gerçekleştirilen inşaat ihalesini kazanan Antik Yapı Restorasyon Danışmanlık İnşaat Ticaret ve Sanayi Ltd. Şti. sahibi Damla Kaya ile Üniversitenin Yapı İşleri Komisyonu arasında İtalyan Kilisesi ve Ek Binaları Yerleşkesi’ne ilişkin yer teslimi işlemi gerçekleştirildi.

Programa, proje ekibinde yer alan Üniversite öğretim üyeleri Doç. Dr. Arif Mısırlı, Dr. Öğr. Üyesi Dinçer Aydın, Dr. Öğr. Üyesi Banu Gökmen, Dr. Öğr. Üyesi Nilay Mısırlı ile Üniversitemiz Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Doç. Dr. Sertaç Arabacıoğlu, Teknoloji Transferi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Tarık Yerlikaya ve Şube Müdürü Seda Çiftçi de katıldı. Böylece, Edirne’nin önemli kültürel miras alanlarından biri olan yerleşkenin yeniden işlevlendirilmesine ve sürdürülebilir turizm odağında değerlendirilmesine yönelik uygulama süreci resmen başlamış oldu. Program, toplu fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.

Şehit Tezgider kabri başında anıldı

Kars 14. Mekanize Piyade Tugay Komutanlığı emrinde vatani görevini ifa ederken 23.06.1994 tarihinde araç kazası sonucunda şehit olan Şehit Mustafa Tezgider kabri başında dualar ile anıldı.

Dua programına Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürü Harun Tohumcu, Edirne Belediye Başkan Yardımcısı Savaş Çerkez, Edirne Belediyesi Veteriner İşleri Müdürü Yunus Emre Şahin, Edirne Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürü Tezcan Fidan, İl Müdür Yardımcıları, ve şehit yakınları katılım sağladı.

Şehit Mustafa Tezgider

Şehit Mustafa Tezgider 07.04.1974 tarihinde Edirne’de doğmuştu.  4 çocuklu ailenin ilk çocuğuydu. Öğrenim hayatına şimdi adını taşıyan SODAM olarak kullanılan eski Fevzipaşa ilkokulu’nda başlamıştı.

Şehit Mustafa Tezgider 1993 yılının Aralık ayında vatani görevini yapmak üzere İzmir Gaziemir’e gitmiştir. Usta birliği için Kars 14. Mekenize Piyade Tugay Komutanlığı Destek Kıta Komutanlığı emrinde görevli iken 23 Haziran 1994 tarihinde araç onarımı sırasında kaza sonucu şehit olmuştur.

Şehit Mustafa Tezgider Sosyal Dayanışma Merkezi

Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı’na bağlı Şehit Mustafa Tezgider Sosyal Dayanışma Merkezi, Kıyık Eski Fevzipaşa İlkokulu binasında Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Derya Yanık’ında katılımı ile 2022 Ağustos ayında açılmıştı.

Edirne Gülü’ne sanayi iş birliği protokolü

Edirne’nin önemli doğal ve kültürel değerlerinden biri olan Edirne gülünün bilimsel yöntemlerle geliştirilmesi, tanıtılması ve ekonomik değere dönüştürülmesi amacıyla Trakya Üniversitesi Edirne Gülü ve Kırmızısı Uygulama ve Araştırma Merkezi ile Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, Trakya Teknopark’ta faaliyet gösteren BUGE Gıda Ar-Ge Danışmanlık San. Tic. A.Ş. arasında iş birliği protokolü imzalandı.

Üniversite-sanayi iş birliğini güçlendirmeyi amaçlayan protokol kapsamında, Edirne gülünün katma değerli ürünlere dönüştürülerek gıda alanında değerlendirilmesine yönelik çalışmalar yürütülecek.

Proje kapsamında Edirne gülünün dondurarak kurutma yöntemiyle işlenerek gıda sektöründe kullanım olanakları araştırılacak. Trakya Üniversitesi gül bahçesi ve kentteki gül bahçelerinden elde edilecek ürünler üzerinde uygulamalar gerçekleştirilecek, tüketicilerle yapılacak anketlerle ürünlerin beğeni ve kullanım potansiyeli değerlendirilecek. Elde edilen veriler doğrultusunda Edirne gülünün ekonomik değere dönüştürülmesine yönelik sonuç odaklı çalışmalar yürütülecek.

Protokol çerçevesinde ayrıca Edirne’de gülcülüğün geliştirilmesi ve Edirne gülünün farklı alanlarda değerlendirilmesi amacıyla ortak projeler hayata geçirilecek.

İmza törenine katılan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa Tan, iş birliği protokolünün Edirne gülünün bilimsel çalışmalar ve yenilikçi uygulamalarla daha görünür hâle getirilmesine katkı sağlayacağını belirtti. Tan, yürütülecek çalışmalar sayesinde bu değerin ekonomik katma değere dönüştürülmesinin ve bölgesel kalkınmaya katkı sunmasının hedeflendiğini ifade etti.

Protokole, Edirne Gülü ve Kırmızısı Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Doç. Dr. Nilgün Becenen, Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Elif Gilanlı ile BUGE Gıda Ar-Ge Danışmanlık San. Tic. A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Doç. Dr. Buket Aşkın ve Dr. Öğr. Üyesi Orhan Onur Aşkın imza attı.

Çocuklara güvenli sokak!

Edirne’nin Atatürk Mahallesi’nde yaklaşık 900 öğrencinin aktif olarak kullandığı Vali Fahri Yücel İlkokulu ile Zübeyde Hanım Anaokulu çevresindeki Şerif Bilgen Caddesi’nin bir bölümü, 26 Haziran Cuma günü saat 07.30 ile 14.00 arasında araç trafiğine kapatılarak çocukların ve yayaların kullanımına açılacak.

Edirne Belediyesi’nin, Marmara Belediyeler Birliği Yerel Yönetim Akademisi koordinasyonunda yürütülen “Sokaklar Dönüşüyor Programı” kapsamında hazırladığı proje doğrultusunda ilk uygulama 26 Haziran Cuma günü gerçekleştirilecek.

Atatürk Mahallesi’nde bulunan ve yaklaşık 900 öğrencinin aktif olarak kullandığı Vali Fahri Yücel İlkokulu ile Zübeyde Hanım Anaokulu çevresindeki Şerif Bilgen Caddesi’nin bir bölümü, 26 Haziran Cuma günü saat 07.30 ile 14.00 arasında araç trafiğine kapatılarak çocukların ve yayaların kullanımına açılacak.

Belirtilen saatler arasında gerçekleştirilecek uygulama ile çocukların okul çevresinde daha güvenli hareket edebilmeleri, yayaların kamusal alanları daha rahat kullanabilmeleri, daha güvenli ve yaşanabilir sokakların oluşturulması ve mahalle yaşamının güçlendirilmesi hedefleniyor.

Uygulama kapsamında okul çevresinde çocukların güvenliğinin artırılması, araç ve yaya trafiği arasındaki etkileşimin azaltılması ve kamusal alanların daha etkin kullanılmasına yönelik düzenlemeler gerçekleştirilecek. Çocuklar için güvenli geçiş alanları oluşturulurken, sokak geçici uygulamalarla daha yaşanabilir ve erişilebilir bir hale getirilecek.

Pilot uygulama süresince alanda gözlem ve veri toplama çalışmaları da yürütülecek. Elde edilen veriler doğrultusunda projenin sonraki aşamaları şekillendirilerek kalıcı uygulamalara yönelik planlamalar yapılacak.

Edirne Belediye Başkanı Filiz Gencan, çocuk dostu kent anlayışıyla çalışmalarını sürdürdüklerini belirterek, “Çocuklarımızın okullarına güvenle ulaşabilmeleri, okul çevrelerinde kendilerini rahat ve güvende hissedebilmeleri bizim için çok önemli. Sokaklar Dönüşüyor Programı kapsamında gerçekleştireceğimiz bu uygulama ile çocuklarımızı merkeze alan, yaya öncelikli ve güvenli kamusal alanlar oluşturmayı amaçlıyoruz. Kentimizi çocuklar, aileler ve tüm vatandaşlarımız için daha yaşanabilir hale getirmek adına çalışmalarımıza devam edeceğiz. Tüm vatandaşlarımızdan uygulama süresince trafik yönlendirmelerine uymalarını ve çocuklarımız için hayata geçirdiğimiz bu çalışmaya destek vermelerini rica ediyorum” dedi.

 “Dünyanın Çatısı”na çıkacaklar

Keşan Doğa Çevre ve Kültür Derneği (DOÇEK), “Dünyanın Çatısı” olarak anılan Pamir Dağları’na uzanacak büyük bisiklet ekspedisyonu için gün sayıyor. Yıllara yayılan doğa sporları faaliyetleri, uluslararası ölçekte bisiklet festivalleri ve sayısız keşif turuyla önemli bir deneyim birikimi oluşturan Keşan DOÇEK, şimdi bu birikimi dünyanın en zorlu bisiklet rotalarından biri olan Pamirler’in zorlu coğrafyasında bir üst seviyeye taşıyor.

Mehmet Erkul, Kenan Taşkın, Rahman Ketenciler ve Hakan Eşme’den oluşan ekip; fiziksel hazırlıklarının ötesinde, derneğin yıllar içinde geliştirdiği saha deneyimini ve kurumsal organizasyon gücünü de yanına alıyor. Son yıllarda bireysel başarı hikâyelerinin ön plana çıkmasına karşın DOÇEK, Pamirler’e ortak sorumluluk bilinciyle kenetlenmiş bir takım olarak gidiyor.

Türkiye’den daha önce sadece bireysel bisikletçilerin geçtiği bu çetin coğrafyada, takım halinde pedal çevirecek ilk ekip olmak yolculuğun anlamını büyütüyor. Yıllardır aynı patikalarda, kamplarda ve dağlarda pekişen sarsılmaz güven duygusu, ekibin Dünyanın Çatısı’ndaki en büyük gücü olarak öne çıkıyor.

BİR ORGANİZASYON BAŞARISI: DOÇEK RUHU

Derneğin geçmişinde yer alan doğa sporları, bisiklet festivalleri ve uzun mesafeli keşif turları, bu organizasyonun temelini oluşturan tecrübe havuzunu meydana getiriyor.

DOÇEK, karşılaştığı her zorluktan çıkardığı dersleri kurumsal hafızasına işleyerek, Pamirler gibi coğrafi şartların belirleyici olduğu rotalarda kapsamlı bir hazırlık süreci yürüttü. Bu doğrultuda dernek tarafından tur için özel bir forma da tasarlandı ve ekibin tüm teknik donanımıyla birlikte hazır hale getirildi.

“SON SÖZÜ DAİMA YOL SÖYLER”

Keşan DOÇEK Başkanı Hakan Eşme, bu büyük ve çetin organizasyon için  uzun süredir, son derece kapsamlı ve titiz bir hazırlık dönemi geçirdiklerini belirterek derneğin vizyonunu, planlama gücünü ve kolektif disiplinini şu sözlerle ifade ediyor:

“Uzun aylara yayılan hazırlık sürecimizde her ayrıntıyı büyük bir titizlikle planladık. Kurumsal vizyonumuz ve yüksek planlama gücümüz, böylesine küresel ölçekteki çetin rotaları birer hedef haline getirmemizi kolaylaştırıyor. Bizim için planlama, sadece teknik detayları öngörmek değil; yolun getireceği belirsizlikleri derneğimizin köklü kurumsal hafızasıyla yönetebilme becerisidir. Ancak haritalar üzerinde ne kadar eksiksiz ve kusursuz planlamalar yaparsak yapalım, son sözleri daima yolun kendisi söyler. Bilinmeli ki ‘DOÇEK Ruhu’ bizim için herhangi bir faaliyeti tamamlamaktan çok daha geniş bir anlam ifade ediyor. Her türlü zorlu koşula hazırlıklı olmak, sorumluluğu paylaşmak, özenli, ciddi ve disiplinli çalışmak, gerektiğinde birbirinin yükünü üstlenmek ve ortak hedef doğrultusunda hareket edebilmek bu anlayışın temelini oluşturuyor. Kararların çoğu zaman sahada verildiği bir coğrafyada bu yaklaşımın büyük değer taşıyacağına inanıyoruz. Bu derin hürmet ve sorumluluk duygusuyla, ata yurdumuzun kadim topraklarında pedallarımızı büyük bir gururla döndüreceğiz.”

YOLCULUK TAKVİMİ VE GÜZERGAH

Ekibin hazırlık sürecinde bisikletler, teknik ekipmanlar ve lojistik ihtiyaçlar titizlikle tamamlandı. Keşan Prefabrik / Tevfik Karakaş’ın hazırlık sürecine verdiği destek de organizasyonun planlandığı şekilde ilerlemesine katkı sağladı.

DOÇEK ekibi 30 Haziran tarihinde İstanbul’dan hava yoluyla Tacikistan’ın başkenti Duşanbe’ye hareket edecek. Buradan yaklaşık 650 kilometrelik arazi aracı yolculuğuyla Khorog kentine ulaşılacak. Asıl etap ise Khorog’dan başlayarak Afganistan sınırını takip eden Wakhan Vadisi boyunca devam edecek ve Kırgızistan’ın Osh kentinde sona erecek.

Üç bin metrenin üzerindeki geniş platolar, sert iklim koşulları ve sınırlı lojistik imkanlarıyla tanınan Pamir coğrafyası, bisiklet dünyasının en zorlu rotaları arasında gösteriliyor.

DOÇEK ekibi yol boyunca Ak Baital (4.655 m), Khargush (4.344 m), Kızıl Art (4.280 m) ve Taldyk (3.615 m) geçitlerini aşacak.

Keşan DOÇEK için bu yolculuk, yüksek rakımlı geçitleri aşma hedefinin yanında, yıllar içerisinde oluşturulan ekip kültürünü ve birlikte hareket etme anlayışını dünyanın en zorlu coğrafyalarından birinde sınama fırsatı da sunuyor. Pamirler’de çevrilecek pedallar, aynı zamanda ortak emek, dayanışma ve kolektif hareket etme iradesinin bir yansıması da olacak.

Aramızdan ayrılanlar

MURAT GELDİ VEFAT ETTİ
Ruziye Geldi’nin eşi, Metin ve Sevda Geldi’nin babaları, Eren, Cemre ve Ulaş’ın dedeleri, Hüseyin, Recep, İsmail ve Nefise Geldi’nin ağabeyleri Murat Geldi 80 yaşında vefat etti. Merhum; dün Darül Hadis Camisinde ikindi namazını takiben kılınan cenaze namazının ardından Yeniimaret Bademlik Mezarlığında toprağa verildi.
HATİCE ERŞENGÜN VEFAT ETTİ
Merhum Dündar Erşengün’ün eşi, Nevzat, Nurcan ve Nurşen Erşengün’ün anneleri, Hatice Erşengün 89 yaşında vefat etti. Merhume dün, Eski Camide ikindi namazını takiben kılınan cenaze namazının ardından Acı Çeşme Mezarlığında toprağa verildi.
SELAMİ SALMA VEFAT ETTİ
Turgay ve Yıldıray Salma, Sevil Kısaç. Şahsine Çelik, Müeddet Yıldıztaşı ve Fatma Uçamkın’ın babaları, Aysun Salma’nın kayınpederi Selami Salma 86 yaşında vefat etti. Merhum dün Muradiye Camisinde ikindi namazını takiben kılınan cenaze namazının ardından Acı Çeşme Mezarlığında toprağa verildi.